اجتماعیاسلایدر

دستگاه شبیه ساز رانندگی ویژه معلولین رونمایی شد

دستگاه شبیه ساز رانندگی ویژه معلولین با حضور مسئولین استانی در خانه جوانان رونمایی شد.  

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، دستگاه شبیه ساز رانندگی در مراسمی با حضور محمد شیخ زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خانه جوانان رونمایی شد.

سعید رنگ آمیز طوسی در خصوص کارکرد این دستگاه گفت: این دستگاه شبیه ساز رانندگی برای ناشنوایان مناسب سازی شده است. در این مکان آموزش های تخصصی در نظر گرفته شده و در این فضا ناشنوایان مهارت رانندگی لازم برای گرفتن گواهی نامه را کسب می کنند.‌

وی گفت: تا انتهای مرحله گواهی نامه گرفتن در کنار ناشنوا هستیم. این دستگاه مشابه ماشین است و تمام امکانات را برای آموزش را داراست.

طوسی ابراز کرد: چون آیین نامه اصطلاحات خاصی دارد و ناشنوایان متوجه نمی شوند. در رابطه با علائم راهنمایی و رانندگی و حل آن، محتوایی را نیز تولید کردیم.

وی اظهار کرد: این محتوا را در اختیار آنها می گذاریم و کلاس های فوق العاده و تست زنی برای آنها برگزار می کنیم تا بحث علائم را پیش ببرند.

آموزش کتاب راهنمایی و رانندگی

وی گفت: دوره آموزشی کتاب آیین نامه و علائم رانندگی به همراه نمونه سوالات ترجمه شده به زبان اشاره ناشنوایان برگزار می شود و در این قسمت سعی می شود علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی مورد نیاز کاربران ترافیک کوتاه توضیح داده و محدودیت های ترافیکی معمولا به وسیله تابلو و علائم مشخص می شود.

برگزاری جلسات مشاوره ازدواج

وی ابراز کرد: دیگر برنامه ای که خانم طوسی مسئول هستند و آقای شیخ زاده و دیگران حمایت کردند، سه شنبه های ازدواج است، این دوره برای افرادی است که تمایل به ازدواج دارند.

طوسی بیان کرد: در این طرح مشاورین روزهای سه شنبه از ساعت ۳ تا ۷ در دفتر مرکزی خیابان گاز حضور دارند و به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه موفق شده تا کنون بیش از ۱۲۰ مورد ازدواج موفق را به ثبت برساند و ۱۸۰ متقاضی ازدواج داریم که انشالله با پیگیری هایی که انجام می شود، کار به بهترین نحو گسترش پیدا می‌کند.

دولت از ایده های نو و کاربردی جوانان حمایت می کند

محمدرضا شیخ زاده رییس هیئت ورزش های ناشنوایان خراسان نیز  در این مراسم، گفت: متاسفانه آنچنان که باید در کشور به ورزش توجهی نمی شود و این رسالت بر دوش اداره کل ورزش و جوانان است.

وی گفت: در خانه جوانان اقدامات بسیاری با حضور جوانانی که دارای طرح و برنامه صورت می گیرد و دولت از آن ها حمایت می کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه دستاوردهایی که در دوران چهل و چهار ساله انقلاب به وجود آمده همه از ایده های جوانان است تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جوانان را دریابیم و این استعدادهای شکفته شده را به جهان معرفی کنیم.

شیخ زاده بیان کرد: ادغام دستگاه ورزش با جوانان سبب شد جذابیت ورزش در سایه باشد، برای رسیدگی به مسائل جوانان به نظر باید این دو بخش از هم جدا شوند، این ادغام ادغام خوبی نبود.

وی گفت: از جوانانی که در زمینه های مختلف فیلم و تئاتر استعداد دارند باید استفاده کرد و اگر این نهاد به صورت مستمر فعالیت داشته باشد و ایده ها را پرورش دهد، دولت نیز حمایت های خوبی انجام می دهد.

blank

در حوزه پیشگیری باید بهتر عمل کنیم

وحید اشرفی معاونت درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در ادامه گفت: در حوزه مقابله با مواد مخدر و درمان معتادین، فعالیت زیادی انجام شده، اما در حوزه پیشگیری اقدامات در خوری صورت نگرفته است.

وی ابراز کرد: هر اندازه در حوزه پیشگیری بیشتر عمل کنیم، موفق تر خواهیم بود و هزینه ها کاهش می یابد؛ چرا که پیشگیری راحت تر و موثر خواهد بود. به امید روزی که شاهد اعتیاد جوانان در کشور نباشیم و تمان جوانان شاد و تندرست باشند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید