اسلایدراقتصادی

جشنواره غذای محلی و سنتی در منطقه پدافند هوایی برگزار شد

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره‌ ها الگویی موثر برای عرضه توانمندی و خلاقیت‌ های بانوان، ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای حفظ سلامت خانواده‌ هاست.

وی افزود: برگزاری این چنین جشنواره‌ ها علاوه بر معرفی غذاها و شیرینی‌ های سنتی، موجب ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی شده و نقش مهمی در شور و نشاط آفرینی جامعه دارد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط در بین همسران کارکنان دانست و اظهار کرد: ترویج استفاده از غذاهای سالم و آگاهی خانواده ها نسبت به تغذیه سالم به ویژه خوردن غذاهای خانگی، از دیگر اهداف این جشنواره است.

حجت الاسلام عدیده بیان کرد: استفاده از مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کمترین استفاده از چربی، روغن های ناسالم، نمک، شکر و انواع سس های مضر، معرفی انواع چاشنی های سالم و غذاهای سنتی، بومی و محلی از شرایط شرکت در این جشنواره است تا خانواده ها به ویژه نسل جوان با غذاهای سالم و سنتی آشنا شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان با اشاره به مقایسه غذاهای سنتی و صنعتی خاطرنشان کرد: غذاهای سنتی به دلیل کم‌چرب بودن، داشتن پروتئین مناسب گوشت قرمز و سفید، نداشتن افزودنی‌ های مدت‌ دار،استفاده از مواد تازه که ویتامین‌های خود را از دست نداده‌اند، برای سلامتی و درمان بیمارهای خاص مفید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید