اسلایدرفرهنگی

تعلیم و آموزش مفاهیم عمیق شاهنامه به دانش‌آموزان/ برگزاری دوم رویداد کودک و شاهنامه در هفته حماسه سال آینده

رئیس اداره فرهنگ میزبانی معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری دومین رویداد "کودک و شاهنامه" در هفته حماسه خبر داد.

سلمان آل حسن درگفتگو با خبرنگار صدای مشهد در خصوص رویداد کودک و شاهنامه اظهار کرد: این رویداد با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان با شخصیت‌ها، مفاهیم، الگوها و اسطوره‌های شاهنامه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد در قالب بازی‌های مهارتی، بخش‌های هنری و ادبی، داستان‌سرایی و حل معما برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف از این برنامه، ارائه آموزش‌های جذاب و متناسب با سن کودک در خصوص مفاهیم شاهنامه مانند ظلم‌ستیزی، میهن‌دوستی و حماسه‌آفرینی است.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به زمان‌بندی این رویداد، بیان کرد: این برنامه در سه نوبت صبح، ظهر و عصر برگزار می‌شود که دو نوبت صبح برای دانش‌آموزان و نوبت عصر برای خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در نظر گرفته شده است.

آل حسن با بیان اینکه این رویداد تا روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ادامه دارد، تصریح کرد: تمرکز این رویداد در حال حاضر بر روی دانش‌آموزان ساکن در منطقه توس و مناطق حاشیه شهر مشهد است.

وی تأکید کرد: تعالیم و مفاهیم شاهنامه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از برنامه‌های متنوع این سازمان در دهه حماسه (۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد) خبر داد و افزود: رویداد “کودک و شاهنامه ۲” با وسعت و زمان‌بندی بیشتر در این دهه برگزار خواهد شد.

آل حسن هدف از این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ شاهنامه و معرفی حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان یک شخصیت فرهیخته و فاخر به دانش‌آموزان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید