اسلایدرشهری

تسهیل در دسترسی به کرانه شمالی در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گیرد

رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد خواستار شد

رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تسهیل در دسترسی به کرانه شمالی در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گیرد

به گزارش صدای مشهد، “سید ابراهیم علیزاده” در مراسم تکریم و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد که با حضور استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهرسازی حوزه پرکاری است که ۷۰ درصد مراجعات مردمی مربوط به این حوزه است.

وی افزود: طرح جامع و تفصیلی اولین دغدغه و ‌نگرانی ما است و تا زمانی که در آن بازنگری نشود و امکان پاسخگویی به روز وجود نداشته باشد، مشکلات حل نخواهد شد لذا امیدواریم در فرصت کوتاهی این اتفاق رخ دهد تا شهرداری در زمان کوتاه پاسخگو مردم به صورت روان باشد.

رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: نگاه شورای ششم به شمال و شمال شرق است و تا زمانی که طرح تفصیلی بازنگری نشود، روند حرکتی کند خواهد بود. یکی از نکاتی که اهمیت زیادی دارد و ما انتظار داریم اعضای شورای شهر و مدیران استان و شهردار به آن توجه کنند، طرح بازنگری در قانون مصوب شهرداری‌ها است. تا زمانی که طرح جامع و تفصیلی امکان پاسخگویی به روز نداشته باشد جز قفل شدن سیستم عوایدی نخواهد داشت و امیدوارم دوستان در مجلس عنایت ویژه به این موضوع داشته باشند.

علیزاده خاطرنشان کرد: حوزه معماری یقینا کمرنگ است و امیدوارم سازمان زیباسازی که رویکرد و نگاه مثبتی به این موضوع دارد، به زودی به سرانجام برسد. زمانی که به مشهد مراجعه می‌کنیم معماری ایرانی- اسلامی دیده نمی‌شود لذا ایجاد این سازمان ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی از جمله ضرورت‌ها است و باید از گسترش هیات‌ها که سلیقه شخصی را اعمال می‌کنند، جلوگیری شود و اقدامات سیستمی شود.

رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: استحصال زمین و تحقق سرانه‌های خدماتی موضوعی است که باید موردتوجه قرار بگیرد و تازمانی که طرح‌ تفصیلی به روز نشود، مسیر کند خواهد بود و نمی‌توان جلوی ساخت‌وسازهای ناایمن را گرفت.

علیزاده گفت: یکی از موضوعاتی که در حاشیه شهر بر آن تاکید داریم، کرانه شمالی است و ضمن تشکر از شهردار که این موضوع جزو اولویت‌های ایشان است، در بدنه مدیریت شهری مخصوصا معاونت شهرسازی باید آن را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی ادامه داد: روان‌سازی مخصوصا در فرآیند نحوه پاسخگویی شهرسازی، هوشمندسازی، سرعت پاسخگویی و عدالت محوری و مردم مداری از جمله موضوعاتی است باید مورد توجه قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید