اجتماعیاسلایدر

بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا…

روایتی از یک گروه مردمی که زمینه اعزام نیازمندان به زیارت عتبات را مهیا می‌کند  

به گزارش صدای مشهد، بغضی که در گلویش نشسته، آن قدر سنگین است که نمی تواند درست حرف بزند. جمله های ناقصش را چند بار تکرار می کند، بلکه به شنونده پیام صوتی بفهماند عمق شادی و سپاسگزاری اش را.

بانویی که صدایش را می شنویم، یکی از عاشقان سیدالشهدا(ع) است که زیارت کربلا را حتی در رؤیاهای رنگ ورو رفته شان هم نمی دید. سقف آرزوهایش این بود که بتواند مدیران خیریه محبان الزهرا(س) را مجاب کند به اینکه تنگدست و بی سرپناه است و برای تکمیل جهیزیه دخترش کمک می خواهد. همه خواسته اش خلاصه شده بود در اینکه از شرمساری نزد خانواده داماد خلاص شود و روزی راهی شدن دخترش به خانه بخت را ببیند. از آنجا که حساب وکتاب دنیا با محاسبات ما آدم های معمولی متفاوت است، رؤیای ایستادن زیر قبه امام حسین(ع) و دست کشیدن به ضریح شش گوشه اش محقق شد.

از سه سال پیش که این برنامه به فهرست خدمات خیریه اضافه شد تا امسال، حدود شصت زیارت اولی عاشق راهی کربلا شده اند. شنبه ای که در پیش داریم، هفت نفر دیگر هم به این فهرست اضافه می شوند. فاطمه امینی، از اعضای هیئت امنای خیریه، خاطره های ناب زیادی دارد از کسانی که این زیارت نصیبشان شده است؛ از گریه های بی امان و دعاهایشان.

مثلا پیرزنی نودساله که اهل یکی از روستاهای سرخس بود و فقر نگذاشته بود در این حدود یک سده ای که از خدا عمر گرفته است، چشمش به پرچم سرخ حرم حضرت اباعبدا…(ع) روشن شود. در نتیجه خیران پای کار آمدند و این بانو را با هواپیما به زیارت فرستادند. حکایت شوق او و ناباوری اش و اینکه خیال می کرد در یکی از حرم های امامزادگان در کشورمان به سر می برد، بماند.

خانم امینی دل شاد است از اینکه مرگ این دل داده امام حسین(ع) چند روز بعد از بازگشت به ایران رخ داد و آرزوی زیارت به دلش نماند.

مددجوی دیگری که مبتلا به سرطان بدخیم بود و با کار در منازل مردم، روزگارش را به سختی می گذراند، حکایت دیگری است که برایمان بازگو می کند و از درخواست مصرانه این مددجو برای تشرف به کربلا می گوید. با این استدلال قلبی و اثبات نشدنی که اگر به زیارت برود، شفایش را خواهد گرفت. از بهبود حال جسمی که بگذریم، پیرمردی سال خورده که یک عمر در حسرت زیارت کربلا سوخته بود، همین دیروز، بعد از رسیدن به آرزویش به مشهد برگشت.

بازکردن لای این کتاب معطر به خاطرات زائران بی بضاعت در روستاهای دورافتاده خراسان رضوی، مجال بیشتری می طلبد. فعلا به نوشتن از نکاتی بسنده می کنیم که خانم امینی تیتروار برایمان می گوید؛ از ۱۵۰نفری که تحقیقات درباره آن ها تکمیل شده و نیازمندبودنشان در کنار زیارت اولی بودن آن ها به تأیید کارشناسان خیریه رسیده است.

صرفا مانده است پای کارآمدن خیران، بیش از گذشته برای کوتاه شدن این صف انتظار؛ همان که با دعای از صمیم قلب خانم امینی همراه می شود: کاش آرزوی کربلا به دل هیچ کس نماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید