اجتماعیاسلایدر

برگزاری نشست هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در مشهد 

چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد؛ این نشست با حضور مدیران کل و معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش کشور و مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش اظهار کرد: گزینش معلم مهم تر از گزینش قاضی است، یک معلم می تواند افرادی را پرورش دهد که جهانی را مانند امام خمینی متحول کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: باید معلمان را روحانیون کاربلد پرورش دهند، باید حوزه علمیه به دانشگاه های فرهنگیان ورود کند و معلم تربیت کنیم.

وی گفت: وقتی معلمی با مسائل دین و ارزش ها آشنا نشده باشد، شما هرچه در مدارس و بین دانش آموزان حضور داشته باشی، فایده و اثر ندارد، چون دانش آموز در نهایت از تفکر معلم خط می گیرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی موثر در حوزه های علمیه برای همکاری با آموزش و پرورش افزود: به اندازه یک دهم مدارس کشور هم نیروی انسانی نداریم، این افراد برای موفقیت در این مسئولیت باید جوان و پخته باشند، دو خصلتی که به سختی کنار هم جمع می شود.

وی تاکید کرد: اینکه در هر مدرسه یک نفر روحانی مستقر باشد، عملیاتی نیست.

وی بر اصلاح و ضرورت روند گزینش معلمان تاکید کرد و گفت: یک معلم می تواند یک آدم فاسد تربیت کند یا شخصیت هایی مثل امام خمینی یا آیت الله مکارم پرورش دهد.

 مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نیز در این نشست، اعلام کرد: از فرهنگیان افرادی راغب هستند به علوم اسلامی که از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد با اشاره به اجرای طرح «حبل المتین» در آموزش و پرورش، افزود: آموزش فرهنگیانی که راغب به آموزش دروس و مفاهیم حوزه علمیه هستند در این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، پنجشنبه های بدون کتاب نیز طرحی بود که آموزش و پرورش را به سمت پرورش می برد، زیرا در این سالها این نهاد فقط به سمت آموزش رفته است.

وی افزود: پنجشنبه به عنوان یک روز غیردرسی انتخاب شد تا اجباری نباشد و این طرح با همکاری مدیر مدرسه و با کنشگری طلاب و روحانیت در مدارس اجرا می شود و قطعا فرصت و چالش هایی نیز دارد.

۱۴۰۱/۸/۲۵

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید