شهری

برخی نقاط شهر مشهد دچار آبگرفتگی شد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در پی بارش شدید و ناگهانی عصر امروز ۱۴ اردیبهشت برخی از نقاط در سطح این کلانشهر دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش صدای مشهد، علیرضا صحراگرد افزود: آبگرفتگی ناشی از بارش رگباری باران در مناطقی همچون چهارراه مخابرات، تقاطع استاد یوسفی، میدان الهیه، ابتدای بلوار شاهد، شاهنامه ۴۷ و میدان محمدیه به دلیل کم حجم بودن کانالهای انتقال آب رخ داد.

وی ادامه داد: ۶۵ دستگاه تانکر، ۱۱ دستگاه پمپ خودمکش و ۱۲۰ دستگاه موتورپمپ سیار سبک برای رفع رواناب و آبگرفتگی ناشی از باشهای بهاری در نقاط مختلف کلانشهر مشهد مستقر و بکار گرفته شده‌اند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به حجم بارش و برای جلوگیری از راه یافتن آب باران به خانه‌های شهروندان هزار و ٣٠٠ کیسه شن نیز در تمام نقاط مشهد جانمایی شده است.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری شهرداری مشهد تا عادی شدن شرایط جوی و پایان بارندگی در حالت آماده‌باش بسر می‌برند.

بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی احتمال بارش شدید باران، تگرگ و بروز سیلاب در مناطق مختلف این استان ظرف دو روز آینده زیاد است لذا مردم باید تدابیر ایمنی را مدنظر قرار داده و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها پرهیز کنند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است.

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید