شهری

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/ آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها

طبق پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از عصر امروز پنج‌شنبه بارش باران خواهیم داشت و این روند تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش صدای مشهد، براساس اخطاریه هواشناسی خراسان رضوی از عصر امروز پنج‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در اکثر نقاط استان وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق، در نواحی مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را در اکثر خواهیم داشت.

همچنین این بارش‌ها در روز جمعه ۱۲اردیبهشت ماه به‌شکل رگبار توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی خواهد بود.

براساس هشدار هواشناسی بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، کلات، قوچان، چناران، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن، سبزوار، فریمان، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، ریوش، بردسکن، ممولات، کاخک گناباد، رشتخوار، زاوه، تربت جام (بویژه نواحی غربی)، صالح آباد، سرخس، طرقبه، شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، هزار مسجد و مشهد پیش‌بینی شده است.

روز شنبه، ۱۳ اردیبهشت بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در غالب نقاط بویژه نواحی شمالی و جنوب شرقی استان همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای را خواهیم داشت.

همچنین یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه بارش‌ها به‌شکل رگبار توام با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در تمامی نقاط استان بویژه شهرستانها و توابع قوچان، چناران، فریمان، نیشابور، ارتفاعات بینالود، ریوش پیش‌بینی می‌شود و این  روند تا روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

بر این‌اساس این بارش‌ها تا روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت به ‌شکل بارش رگبار همراه با رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه، وزش باد شدید، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی‌شدن مسیلها، اختلال در سیستم حمل و نقل استان گزارش شده است .

توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در نظر گرفته شود  و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ‌ها، صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و جلوگیری به عمل آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید