اجتماعیاسلایدر

افزایش کلاهبرداری توسط کاروان های غیرمجاز کربلا در مشهد

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۸ زائر عتبات عالیات عراق از خراسان رضوی در زمینه سوء استفاده مالی و کلاهبرداری افراد و کاروانهای آزادبر غیرمجاز از آنها طرح شکایت کرده اند در حالی که این تعداد در کل سال گذشته ۳۵ نفر بوده است.

جواد شاد اظهار کرد: متاسفانه افراد و کاروان های آزادبر غیرمجاز فاقد دفتر و مجوز حج و زیارت با فعالیت در فضای مجازی، نصب تراکت در سطح شهر و گاهی حضور در مجالس مذهبی با تبلیغ سفرهای ارزان قیمت و قسطی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات عراق در مکان‌های نامشخص ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب بروز مشکلات فراوانی برای زائران شده و پرونده شکایات بسیاری از زائران اعزامی از این افراد کلاهبردار در مراجع قضایی در دست بررسی است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: کلاهبرداری و عدم اعزام زائران، اسکان زائران در هتل‌های فاقد استانداردهای لازم و یا اماکن نامعلوم، جاگذاشتن زائران در عراق و عدم تسویه حساب با هتل، استفاده از اتوبوس‌های فرسوده از جمله شکایات زائران از افراد و کاروانهای کلاهبردار است.

شاد افزود:همچنین زائران از عدم رعایت موارد امنیتی، استفاده از تغذیه نامناسب، عدم پوشش بیمه‌ای مناسب، دریافت ارز تخصیصی به زائران پروازهای هوایی و فروش در بازار آزاد و عدم رعایت مسایل اخلاقی توسط این افراد شاکی هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن مجوز زیارتی این افراد کلاهبردار، هیچ ابزار کنترلی برای احقاق حق زائران در اختیار حج و زیارت نیست و صرفا زائران این کاروان‌ها می‌بایست از طریق مراجع قضایی شکایت تنظیم و پیگیری کنند.

شاد افزود: توصیه می شود مشتاقان سفر به عتبات عالیات عراق با مراجعه به دفاتر زیارتی زیر پوشش حج و زیارت و یا از طریق سایت https://atabatorg.haj.ir/login.aspx کاروان خود را انتخاب کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل حج و زیارت قابلیت پیگیری شکایت زائران از شرکت‌های مجری اعزام به عتبات عالیات عراق را داشته باشد.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید