اقتصادی

افزایش چشمگیر درآمد خراسان رضوی

دیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از افزایش ۵۸ درصدی وصول درآمد در این استان خبر داد.

حسین امیررحیمی گفت: درآمد مصوب برای سال جاری در استان خراسان رضوی طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور معادل ۴۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است که ۳۷ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال آن مربوط به ۱۰ ماه امسال می‌باشد. 

وی افزود: وصول درآمد امسال در این استان تا پایان دی ماه ۳۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای استان از طریق درآمدهای مالیاتی است ادامه داد: درآمدهای مالیاتی مصوب استان برای ۱۰ ماه امسال نیز ۳۳ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال می‌باشد که این رقم به صورت کامل و ۱۰۰ درصد وصول شده است.

امیررحیمی گفت: میانگین رشد درآمدهای مصوب استان‌ها در لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی حدود ۲۶ درصد است که این رقم برای خراسان رضوی ۲۴ درصد و معادل ۵۶ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال می‌باشد. 

درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن مجاز به دریافت بهای خدمت هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید