اجتماعیاسلایدر

اجرای طرح نگهبان محله در محلات پرخطر مشهد

جلسه ی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع پیشگیری از سرقت تشکیل شد.

 به گزارش صدای مشهد، پنجمین جلسه ی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۱۴۰۲ با موضوع پیشگیری از سرقت برگزار شد.

بر پایه همین گزارش در این جلسه بر اتخاذ تدابیر قانونی لازم در جهت پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقین تأکید شد.

گفتنی است تأکید بر هماهنگی دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی در جهت دستگیری سارقین و رسیدگی به اتهامات آنها، تقویت و توسعه سامانه های نظارتی، تصمیم گیری مقتضی در مورد وسایل نقلیه ی بلاصاحب در پارکینگ های شهرداری، اجرای دقیق بخشنامه دادستانی کل کشور در مورد تشدید نگهداری سارقین در زندان، فراهم نمودن زمینه اجرای طرح نگهبان محله در محلات پرخطر مشهد و ساماندهی امور مربوط به اتباع و مهاجرین و شناسایی اتباع بیگانه ی غیرمجاز از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

شایان ذکر است، پیشتر در برحه ای از زمان سرقت بانکها افزایش یافته بود لذا از سال ۱۳۹۴ مطابق مصوبه های شورای تامین خراسان رضوی و شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد بانکها برای بهبود ایمنی و شرایط امنیتی خود  از ظرفیت موسسات خدماتی و حفاظتی استفاده کنند. “موسسات خدماتی و حفاظتی” که مجری این طرح هستند نیز با هدف ارتقاء ظرفیتهای این حوزه به عنوان مکمل توان پلیسی انتظامی و پیشگیری از وقوع جرایم در چارچوب بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ فعال شده اند.

۴۲ موسسه خدماتی و حفاظتی با بکارگیری افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ نگهبان محله هم اینک در خراسان رضوی در کنار پلیس فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید