اسلایدر

آیین نمادین بازگشایی مدارس خراسان رضوی با حضور استاندار

مراسم بازگشایی مدارس روز شنبه با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در هنرستان کار و دانش جملیه متقیان میلانی شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، استاندار خراسان رضوی گفت: سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با اولویت سلامتی مردم و دانش‌آموزان و حفظ جایگاه نظام آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین نمادین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید  افزود: سیاست استان در بازگشایی مدارس با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ تابعی از سیاستهای ستاد ملی کرونا و سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این مراسم نمادین است لذا به این مفهوم نیست که حتما کلاسها به شکل حضوری و یا مجازی صرف برگزار خواهد شد و حفظ سلامت مردم، دانش‌آموزان و نظام آموزش و پرورش اولی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در نشست با خانواده فرهنگیان گفت: پیرو فرمایشات ایشان نظام آموزش و پرورش نظام مصرفی نیست بلکه یک نظام سرمایه‌گذاری و برای هدف عالی تربیت انسان شایسته است.

رزم حسینی افزود: نظام آموزش و پرورش و فرزندان ما آن قدر اهمیت دارند که علاوه بر تامین سلامت فرزندان، والدین و اولیای مدرسه به پیشرفت تحصیلی و علم‌آموزی و آینده آنان نیز بها می‌دهند.

وی تاکید کرد: تکمیل زیرساختهای آموزش و پرورش و حمایت از این بخش از وظایف همه دستگاههاست و استانداری خراسان رضوی آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش دستگاه مولد انسان‌ساز است و نقش اساسی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

قاسمعلی خدابنده افزود: در کنار همه تهدیدات ناشی از ویروس کرونا، تجدید نظر در شیوه‌های تدریس، استانداردسازی فعالیت‌های مجازی و تجدیدنظر در شیوه‌های تعلیم و تربیت و استفاده از مشارکت والدین و نظارت آنها بر امر آموزش اتفاقات خوبی است که پس از همه گیری کرونا در فضای آموزش و پرورش رخ داده است.

وی ادامه داد: ضمن تاکید بر اولویت سلامتی دانش‌آموزان و فرهنگیان، ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از فضای مجازی در امر آموزش، باید بیاموزیم چگونه در برابر ویروس کرونا از خود و دیگران محافظت کنیم و همزمان فعالیتهای دیگر را نیز انجام دهیم.

در پایان این مراسم از همسر و فرزند شهید مدافع سلامت دکتر وحید یحیوی تجلیل شد و زنگ آغاز سال تحصیلی خراسان رضوی نواخته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید