اسلایدراقتصادی

آغاز به کار چهارمین نمایشگاه ملی ستاره های صنعت غذا و گردشگری در مشهد

چهارمین نمایشگاه ملی ستاره های صنعت غذا و گردشگری طی مراسمی با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی کشور و استان خراسان رضوی در مرکز خرید "ستاره شهر" منطقه گردشگری سپاد مشهد گشایش یافت.

به گزارش صدای مشهد، برگزار کننده چهارمین نمایشگاه ملی ستاره های صنعت غذا و گردشگری مشهد سه شنبه شب در این مراسم گفت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی های اقتصادی و صنعتی ایران، استان خراسان رضوی و مشهد مقدس به سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و فرصتی برای برندسازی هدفمند این صنایع است.

آرزو رجب پور افزود: در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ شرکت و سازمان از برندهای شناخته شده صنعت غذا و گردشگری از سراسر کشور، محصولات و خدمات خود را در زمینه های گردشگری، غذا، صنایع دستی و آثار هنری، تجهیزات و صنایع ساختمانی وابسته به نمایش خواهند گذاشت.

وی حضور سفارت مالزی و کنسول گریها، هیاتهای تجاری کشورهای عراق، عربستان، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و مهمانانی در سطح بین المللی را از ویژگیهای این رویداد نمایشگاهی برشمرد و اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه زمینه ساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان خراسان رضوی و شهر امام رضا(ع) و مرکز تبادلات بین المللی در شرق کشور باشد.

رجب پور گفت: ستاره ها فارغ از یک نمایشگاه هر ساله و همیشه با اندیشه ای توسعه محور در تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و حتی مسئولیتهای اجتماعی ایفای نقش کرده است و امسال نیز در بخش مسئولیتهای اجتماعی با در اختیار گذاشتن فرصتهای معرفی به مجموعه های فعال در این زمینه بنا دارد تا بستری برای هم افزایی در مسیر آبادانی بیشتر ایران رقم بزند.

وی اجرای آسمان نما ستاره ها برای آشنایی مدعوین با نجوم و دنیای ستارگان و رونمایی از انگشتر “مرغ باغ ملکوت” استاد علی گنجی از جواهرسازان معروف کشور را از برنامه های جنبی چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری مشهد برشمرد.

کیوان ساکت از هنرمندان برجسته موسیقی کشور نیز در این مراسم گفت: گمان نکنید که تنها در عرصه اقتصاد، بخش خصوصی تلاش می کند که توسعه اقتصادی را رفم بزند، در هنر هم بخش خصوصی حامی هنرمندان بزرگ بوده و هست و نمونه های زیادی در این زمینه وجود دارد، بخش خصوصی در ایران برای همه کارهای زیربنایی نقش مهمی ایفا کرده است پس درود بر بخش خصوصی.

مدیر دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی بخش برون سپاری شده از ماموریتهای دولت بوده که در سطح کیفی بالایی برپا شده است، در جریان برگزاری آن نیز نمایندگان دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری حضور خواهند داشت تا مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی را در حوزه سرمایه گذاری برطرف کنند.
هادی توانا افزود: چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری امسال با نمایشگاه های مشابه دیگر تفاوت دارد زیرا صرفا محلی برای به نمایش گذاشتن محصولات تولیدکنندگان نیست بلکه فرآیند تولید کالا را به نمایش می گذارد و نشان می دهد تا زمانی که فعالان بخش خصوصی توانمندی خود را برای ارتقای کیفی محصول بکار گیرند، تولید و عرضه کالا رونق می گیرد و وضعیت اشتغال نیز در جامعه بهبود پیدا می کند، دولت نیز در این بخش همراه آنان خواهد بود.

blank

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: خانم رجب پور (مجری برگزاری این نمایشگاه) پیش از این نیز نمایشگاه صنعت غذا را در محل هتل هما مشهد برگزار کرده بود، ان هم زمانی که کشور تحت تحریم های سخت اقتصادی قرار داشت که البته نتایج خوبی نیز از آن بدست آمد.
علی رسولیان با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر همگرایی مردم و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی اظهار کرد: اینکه فردی همه ستاره های حوزه اقتصادی را در یک محفلی مانند مراسم امروز گرد هم آورد، بسیار ارزشمتند است، این دورهمی ها و نمایشگاه ها باعث همدلی و همگرایی بخش خصوصی می شود.
وی بیان کرد: اگر امروز اشتغالی ایجاد شده یا توسعه اقتصادی و رفاهی برای مردم بوجود آمده است، نتیجه فعالیت بخش خصوصی است و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز مردمی شدن اقتصاد بوده که امید است نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری بتواند وضعیت بهتری را برای فعالان صنایع مزبور در مشهد که مهد این دو صنعت است، بوجود آورد.

علیرضا نبی، کارآفرین نمونه ایرانی و یکی از تولیدکنندگان فرآورده های زیتون نیز در این مراسم با اشاره به انتخاب ایران به عنوان ریاست شورای بین المللی زیتون زیر نظر سازمان ملل متحد گفت: تاکنون ایرانیان موفق به گرفتن سه کرسی در این شورا شده اند و رئیس دفتر توسعه پایدار سازمان ملل متحد نیز یک ایرانی است که در تحقق این امر بسیار همراهی کرده است.

وی بیان کرد: با رایزنی هایی که انجام گرفته، مقرر است اجلاس شورای بین المللی زیتون آبانماه سال آینده به میزبانی مشهدالرضا برگزار شود.
گفتنی است: شورای بین المللی زیتون نهادی بین دولتی است که سال ۱۹۵۹ زیر نظر سازمان ملل متحد تاسیس شده و به صورت تخصصی مسئولیت ترویج و توسعه کشت زیتون و افزایش مصرف روغن زیتون در جهان را برعهده دارد.

مهدی اسماعیل زاده، عضو شورای سیاستگذاری چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری مشهد و مدیرعامل پوشاک البس پوش نیز در این مراسم به تشریح جزئیات برند خود پرداخت و گفت: این مجموعه تولیدی پس از ۲۳ فعالیت، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و نیروهای حرفه ای و خط تولیدی از طرحی تا دوخت و عرضه پوشاک را ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا ۱۰ اذر ماه ۱۴۰۱ در منطقه گردشگری سپاد، مرکز خرید ستاره شهر در حال برگزاری است.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید