اسلایدرفرهنگی

آغاز به کار جشنواره غذای ملل

جشنواره غذا و صنایع دستی ملل از ۶ تا ۱۷ فروردین در بوستان بهشت در بولوار مفتح شرقی مشهد برپاست.

به گزارش صدای مشهد، جشنواره غذای ملل که از دیروز شروع به کار کرده بود امشب ۷ فروردین با حضور جمعی از مدیران شهری و مسوولین وزارت خارجه به صورت رسمی افتتاح شد.

برگزاری جشنواره غذای ملل فرصتی برای تبادل فرهنگی بین کشورهای همسایه است

سیدجلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و شهرداری مشهد، در مراسم افتتاحیه جشنواره غذای ملل و صنایع دستی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبادل فرهنگی و آشنایی با آداب و رسوم در بین کشورهای همسایه است.

وی افزود: در این جشنواره ۷ کشور همسایه شامل؛ ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عراق، هند و لبنان حضور دارند و غذاهای ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

بامشکی تاکید کرد: جشنواره غذای ملل با همکاری منطقه۴ تا ۱۵ماه رمضان در بوستان بهشت ادامه دارد. سعی شده تا در این مراسم از ظرفیت هنرمندان و فعالین فرهنگی استفاده شود تا فضای شادی برای خانواده ها در این مکان رقم بخورد.

محصولات فرهنگی بهترین جلوه برای برقراری ارتباط است

حسین باغگلی، معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز  در افتتاحیه جشنواره غذای ملل و صنایع دستی اظهار کرد: بهترین گزینه برای برقراری ارتباط بین کشورهای اسلامی محصولات فرهنگی است.

وی افزود: در این جشنواره، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تلاش کرده است تا جلوه‌های مختلفی از فرهنگ کشورهای اسلامی را در ایام ماه رمضان به نمایش بگذارد.

باغگلی گفت: مشهد جهان‌شهر برکت، کرامت و ارتباطات است و وقتی جلوه های مختلفی در هنر و فرهنگ کشورهای اسلامی به یکدیگر متصل می شود، درک و دوستی بین کشورها افزایش پیدا می کند.

مشهد پایگاه حضور ملیت های مختلف است

مجید طهوریان عسکری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این مراسم عنوان کرد: گویش ها و ملیت های مختلف در گرد مضجع نورانی امام‌رضا علیه‌السلام سکونت گزیده اند، در دوره ششم شعار “مشهد، جهان شهر برکت و کرامت” را انتخاب کردیم، زیرا مشهد به وسعت جهان گسترش پیدا کرده و پایگاه حضور ملت‌های مختلف از کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در این شهر میزبان خوبی برای همه ملیت ها باشیم گفت:  سال گذشته این جشنواره در سالن شهدای مدافع حرم و در حوزه هنر موسیقی برگزار شد که میزبان بخش کشورهای فارسی زبان بودیم و با عملکردی خوب نشاط آفرینی را در بین شهروندان ایجاد کردیم؛ در جشنواره غذای ملل امسال نیز ترکیب بندی خوبی در بخش های مختلف دیده شده که جای قدردانی و تشکر دارد.

گفتنی است برنامه های شاد و مفرحی در ادامه مراسم برای شهروندان تدارک دیده شده بود که با استقبال چشمگیر مراجعان روبرو شد.

این جشنواره تا ۱۵ رمضان از افطار تا سحر ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید