سیاسی

حضور زنان و جوانان از اولویت‌های لیست اصلاح‌طلبان خواهد بود

معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: قطعا اینگونه است که حضور زنان و جوانان در لیستی که در استان ارائه خواهد شد، از اولویت‌های جریان اصلاح‌طلبی است.

حمید صابریان  با بیان اینکه ما دو راهبرد اساسی در انتخابات خواهیم داشت، اظهار کرد: راهبرد اول این است که مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مطیع تمهیدات و تدابیر رهبر جریان اصلاحات در انتخابات است، رویکرد دوم این است که مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان به هیچ عنوان لیست مجزا از سایر جریان‌های اصلاح‌طلب در استان ارائه نخواهد داد و رویکرد ما اجتماعی، ائتلافی و هماهنگی با مجموعه جریان اصلاح‌طلبی در استان بوده که لیست مجزایی ارائه نخواهیم داد.

صابریان گفت: ما در شورای اصلاح‌طلبان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌دهیم، در نهایت لیستی که از ائتلاف به دست بیاید و از فرایند عقل جمعی اصلاح‌طلبان در استان باشد، مورد حمایت ما خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب خاطرنشان کرد: احزابی که پروانه فعالیت دارند می‌توانند در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان عضو باشند، ما نیز پروانه فعالیت داریم و در اردیبهشت ماه کنگره خود را برگزار کردیم اما عضویت در شورای هماهنگی نیاز به آمادگی‌هایی از طرف ما و شورای هماهنگی دارد. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که در مقطع نزدیک به انتخابات به دلیل ملاحظاتی که داریم و اینکه زمینه فراهم نیست، بعد از انتخابات به شورای هماهنگی ملحق شویم، اما این مساله نافی هماهنگی ما با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نیست و ما کاملا با تصمیمات آنها همراه هستیم.

معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان افزود: شورای اصلاح‌طلبان نقش بسیار پررنگی در مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان داشت و در انتخابات شورای اسلامی نقش مجمع در شورای اصلاح‌طلبان نقش مهمی بود، شورای اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیز در شرف تشکیل بوده و در آنجا نیز نقش‌آفرینی می‌کنیم، حتی اگر این اتفاق نیفتد و شورای هماهنگی اصلاحات که ما عضو آن نیستیم، مسئول تعیین لیست باشد، باز هم حمایت خواهیم کرد و لیست مجزا ارائه نخواهیم داد.

وی بیان کرد: ما اصلاح‌طلبان مانند رقیبمان نیستیم و تکلیف حضور نیروهای ما تا چند روز مانده به انتخابات نیز روشن نیست که چه افراد می‌‎توانند ورود پیدا کنند، برخلاف جریان اصولگرا که از الان لیستش مشخص است. 

صابریان در خصوص شاخص‌های حزب برای کاندیداهای احتمالی، تصریح کرد: اعتقاد اصلی ما در جریان اصلاحات به اجرای بدون تنازل قانون اساسی است. مبنا و ملاک ما میثاق ملی بوده که تمام ایرانی‌ها به آن پایبند هستند و آن قانون اساسی است. نماینده‌ای در چارچوب ائتلاف اصلاح‌طلبان تعیین خواهد شد و ما از وی حمایت خواهیم کرد که بتواند ظرفیت‌های قانون اساسی را به فعلیت برساند یا تلاش کند به فعلیت برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبی چارچوب‌هایی دارد و حفظ آزادی‌های مصرح مردم در قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت نظام، تمامیت ارضی کشور، منافع ملی، تعامل با دنیا و توجه به زنان، جوانان، کارگران، اقشار خاص و محرومان شاکله و خمیرمایه اصلی جریان اصلاحات است و ما نامزدهایی را تایید و به مردم معرفی می‌کنیم که به این شاخصه‌ها و خمیرمایه جریان در عمل و نظر باورمند باشند.

معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اساسا بحث اصلی ما زنان و جوانان هستند، عنوان کرد: ما هنوز به مصادق ورود پیدا نکردیم اما قطعا اینگونه است که حضور زنان و جوانان در لیستی که در استان ارائه خواهد شد، از اولویت‌های جریان اصلاح‌طلبی در استان قرار دارد. زنان و جوانان پایگاه اصلی توجه مردم به جریان اصلاحات هستند و بخش مهمی از سازمان رای ما بین جوانان و زنان است، چگونه می‌توانیم به این دو بخش بی‌توجه باشیم.

وی در خصوص عملکرد نمایندگان استان، گفت: نمایندگان استان تلاش خود را کردند اما اینکه چقدر در راستای خواست مردم حرکت کردند، همه اقشار مردم را دیدند و به نیازهای همه توجه کردند، مردم دوم اسفند پای صندوق ‌ها خواهند گفت.

صابریان اضافه کرد: گرانی، تورم، بی‌‎ثابتی در بازار و فشارهای معیشتی بر مردم وجود دارد و شرایط فعلی نیز تنها بخشی از حاکمیت نیست، همه در این شرایط نقش داشتند، همانگونه که در موفقیت‌ها نقش دارند، در ناکامی‌ها نیز به همین شکل است. استان نیازمند به تغییری در این حوزه بوده و به نظر می‌رسد مردم بخواهند این تغییر را در دوم اسفند داشته باشند، به این امید که شرایط کشور بهتر از این شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید