اسلایدرسیاسی

موحدیان: فرصتی برای تغییر شهردار نداریم

رئیس شورای شهر مشهد گفت: تغییر شهردار در سال پایانی به ضرر شورا است.

به گزارش صدای مشهد، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادات برخی اعضای شورا به شهردار عنوان کرد: قضاوت‌ها در مورد علمکرد افراد متفاوت است. معاونان شهردار اقدامات را انجام می‌دهند، بنابراین ما باید هماهنگی و تعامل بیشتری داشته باشیم. ما فرصتی برای تغییر شهردار نداریم، نظر من این است که شهردار باید حضور داشته باشد. تغییر شهردار در سال پایانی به ضرر شورا است. ۲ سال پروژه‌‎های دیگران را به اتمام رساندیم و امسال سال طلایی شورا است، اگر دنبال مسائل دیگری باشیم، تمام فرصت را از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: تغییر شهردار چه ضعیف باشد و چه قوی از نظر منطقی به صلاح شورا و شهر نیست. شهردار را همین دوستان انتخاب کردند و الان نیز باید پای ایشان بایستیم تا دوره تمام شود. اگر شورا از شهرداری حمایت کند، می‌تواند ۱۰ برابر کار کند. شهردار باید تا پایان دوره حضور داشته باشد و با قدرت به کار خود ادامه دهد. این مسائل بین شورا و شهردار طبیعی است. من به شهردار گفتم که محکم بایستند و کار کنند.

موحدیان در خصوص رسیدگی به حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: باید از حاشیه‌نشینی به شدت جلوگیری شود، یعنی اجازه ساخت‌وساز ندهیم. ما دنبال این هستیم با احداث موانع فیزیکی جلوی گسترش حاشیه شهر را بگیریم. این کار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در زمینه حاشیه شهر سند بالادستی وجود دارد که در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده است. اگر برای افراد در حاشیه شهر حقوقی متصور می‌شویم، باید تکالیف را نیز انجام دهند، به همین دلیل دنبال مشارکت افراد در حاشیه شهر رفتیم تا تکالیف خود را انجام دهند.

موحدیان ادامه داد: ما باید تا جایی که می‌توانیم مشارکت کنیم و حقوق افراد در حاشیه شهر را به آن‌ها بدهیم و آن‌ها نیز تکالیف خود را انجام دهند، در نتیجه در تعامل با هم کار را پیش ببریم تا احساس کنند شهروند هستند. اگر همه ما تابع دستورالعمل و قوانین بالادستی باشیم، تمام این موارد دیکته شده و محلات هدف بازآفرینی نیز برای همین منظور ایجاد شده است. همه باید به اسناد بالادستی متعهد شویم و کمک کنیم که این اسناد بالادستی به نتیجه برسد.

دیدگاه‌ها درباره حاشیه شهر متفاوت است

موحدیان در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه‌های اجرایی به رویکرد مشترکی درباره حاشیه شهر رسیده‌اند، اظهار کرد: باید از حاشیه نشینی به‌شدت جلوگیری شود، به این معنا که اجازه ساخت و ساز داده نشود که ما با قدرت تا جایی که توانستیم جلوی این کار را گرفته‌ایم. در کنار آن به دنبال ساختارهایی هستیم که با احداث یک‌سری موانع فیزیکی بتوانیم مانع گسترش ساخت‌وسازها در حاشیه شهر شویم. بنابراین باید از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در این باره دیدگاه‌ها متفاوت است، یادآور شد: اگر برای حاشیه شهر حقوقی لحاظ می‌شود، باید اهالی تکالیف‌شان را نیز انجام دهند. به همین دلیل به سمت مشارکت آنان رفتیم تا آنان نیز تکالیف‌شان را انجام دهند. مشارکت یک‌طرفه انجام نمی‌شود، بلکه یک تعامل دو طرفه است. ما باید حقوق آن‌ها را تاجایی که می‌توانیم بدهیم، مواردی چون نظافت کوچه‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها بر عهده شهرداری است. نظارت میدانی این مناطق از جمله کارهایی است به صورت مرتب انجام می‌دهم و تا جایی که می‌توانیم در انجام کارها با آنان مشارکت می‌‎کنیم تا آنان نیز احساس شهروند بودن داشته باشند.

تعهد به اسناد بالاستی در برخورد با مسائل حاشیه شهر مبنا باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در این باره سندی بالادستی ایجاد شد که در هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد، ادامه داد: باید همه دست‌اندرکاران تابع اسناد و قوانین بالادستی باشند و به آن متعهد شوند، چنانکه محلات هدف بازآفرینی در همین راستا ایجاد شد. باید پذیرفت که وقتی در جمع نتیجه‌ای حاصل شد، حتی مخالفان باید پایبند باشند که متأسفانه این فرهنگ کمتر در ما وجود دارد و وقتی تصمیمی را مغایر با نظرمان است، کار نمی‌کنیم و حتی گاه مانع از انجام آن می‌شویم که فرهنگ غلطی است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در شورا اتفاقی مصوب می‌شود، اما من به آن رأی مثبت نداده‌ام، باید پای آن بایستم و همه جانبه از آن حمایت کنم تا به نتیجه برسد. به همین ترتیب در دولت یک تصمیمی برای حاشیه شهرها گرفته شده است. ما هم از آن تبعیت می‌کنیم و هر سال هم علاوه بر اعتباراتی که وزارت راه و شهرسازی قرار می‎دهد، ما نیز جاهایی که در تسریع امور مؤثر هستیم، اقدام می‌کنیم، همچون بازگشایی معابر که برایمان مهم است تا در کمک‌رسانی و خدمات به آنان مشکلات کمتری وجود داشته باشد.

موحدیان به ایجاد روحیه شاد و با نشاط در مردم به عنوان یکی از وظایف شهرداری اشاره و یادآور شد: ارتفاعات مشهد، به‌ویژه قله زو از جمله مناطقی بود که با دستور مقام معظم رهبری با تخریب آن جهت ساخت و ساز مخالفت شد تا در اختیار مردم قرار گیرد و اکنون تبدیل به فضایی برای تفریح مردم و ورزش همگانی شده است. با اقدام به درخت‌کاری ضلع جنوبی این منطقه کردیم و فضای مفرح و شاد ایجاد کردیم.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید