اسلایدراقتصادی

جهت خرید زمین های مجاور آزادراه کنارگذر شمالی مشهد از راهداری استعلام بگیرید

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد گفت: با توجه به گسترش خرید و فروش زمین های موجود در مجاورت راههای برون شهری از خریداران و مالکان این زمینها تقاضا داریم تا به دلیل جلوگیری از خسارات مالی و آگاهی از نحوه ساخت و ساز و بهره برداری در حریم راهها، از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد استعلام بگیرند.

جواد پورعلی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد  گفت: با توجه به گسترش خرید و فروش زمین های موجود در مجاورت راههای برون شهری از خریداران و مالکان این زمینها تقاضا داریم تا به دلیل جلوگیری از خسارات مالی و آگاهی از نحوه ساخت و ساز و بهره برداری در حریم راهها، از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد استعلام بگیرند.

به گزارش صدای مشهد، پورعلی ادامه داد: روند این پاسخگویی برای اشخاص حقیقی هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی و تلفنی فراهم شده است و کمتر از یک هفته زمان می برد و این استعلام می تواند از تضییع حقوق و خسارات احتمالی جلوگیری کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد با اشاره به آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راههای این شهرستان در سال ۱۳۹۸ گفت: در سال جاری فقط اخطاریه های صادره در آزادراه کنارگذر شمالی مشهد ۳۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و آثار تجاوز به حریم راه با جدیت و اهتمام مراجع قضایی، نیروی انتظامی و راهداران این اداره جمع آوری شده است و مابقی در حال پیگیری می باشد.

وی افزود: در راههای موجود در کشور علاوه بر حریم قانونی یک حریم نظارتی وجود دارد که با توجه به کاربری کشاورزی زمین های مجاور در آزادراه کنارگذر شمالی مشهد، اکثر این ساخت و سازها با بی توجهی و یا عدم اطلاع انجام شده است.

جواد پورعلی درباره حریم قانونی راههای موجود در راههای شهرستان مشهد گفت: حریم قانونی و نظارتی محول شده با توجه به نوع و درجه راه متفاوت می باشد که حریم قانونی از آکس جاده یا آیلند میانی به هرطرف برای آزادراه و بزرگراه ۳۸ متر، راههای اصلی ۵/۲۲ و ۵/۱۷متر و برای راههای روستایی ۵/۱۲ متر می باشد و علاوه بر حریم قانونی، ۱۰۰ متر حریم نظارتی وجود دارد که به جهت ساخت و ساز در آن رعایت ضوابط حفظ حریم راه برای متقاضی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: برای این منظور با توجه به رعایت حقوق مالکین، زمان و توضیحات کافی و مناسب برای تغییر مجوز کاربری زمین های موجود جهت مالکین در نظر گرفته شده تا خسارات احتمالی آنان کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید