سیاسی

فرماندار مشهد: کرونا نباید موجب غفلت نظام اداری از خدمت به مردم شود

فرماندار مشهد گفت: بحران ناشی از بیماری همه گیر کرونا نباید موجب غفلت از ارائه خدمت به مردم و گره گشایی از کار شهروندان در شبکه نظام اداری این شهرستان شود

به گزارش صدای مشهد، سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری در سال جدید افزود: حقوق شهروندی و تکریم ارباب رحوع با رعایت مسایل بهداشتی کارمندان باید مد نظر قرار گیرد تا سبب نا رضایتی مردم از خدمات دولتی نشود.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی، پیگیری کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه اجرای برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین برنامه های سال جدید در شهرستان مشهد است که با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهر گفت: اجرای طرح نجات یا رسیدگی به حوزه های کمتر توسعه یافته در مناطق کمتر برخوردار مشهد از سال گذشته با مشارکت برخی دستگاه های اجرایی تحت فرماندهی استاندار خراسان رضوی آغاز و نیازهای این مناطق شناسایی شده است.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در مشهد افزود: در راستای اجرای برنامه کلان توسعه اقتصادی فرهنگی استان خراسان رضوی هم اکنون تفاهمنامه ۲۸۲ طرح با  ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بین بخش خصوصی و معین های اقتصادی و بخش دولتی به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: ۸۷ درصد از ۱۰۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مشهد که فعالیت آنها در روزهای شیوع کرونا غیر ضروری بود با تعطیلی واحدهای خود با ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در این شهر همکاری و همراهی تحسین برانگیزی کردند.

او ادامه داد: با آغاز فعالیت های واحدهای صنفی کم خطر در مشهد امیدواریم همانند گذشته با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خطرات این بیماری را در این شهرستان به حداقل برسانیم.  

فرماندار مشهد گفت: یکی از اولین اقدامات در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ در مرکز مخابرات شهرستان مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که این اقدام برای انجام طرح ملی غربالگری در کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم توسط اپراتورهای شرکت مخابرات صورت گرفت.

هاشمی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزود: ۲۵۰ هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران و شهرداری مشهد تهیه شده که جامعه کارگری نیز به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر از این بسته‌های معیشتی بهره‌مند شده و یا می‌شوند.

وی ادامه داد: تامین کالاهای سلامت محور و اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان در ایام همه‌گیری کرونا به شکل جدی در دستور کار اعضای ستاد تنظیم بازار قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ تن را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ تن را در کشورهای مختلف گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید