اسلایدراقتصادی

گردشگری سلامت قدمی به سوی توسعه پایدار خواهد بود  

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید از ظرفیت های موجود در جهت گردشگری سلامت استفاده و به سمت توسعه پایدار این حوزه حرکت کنیم.

به گزارش صدای مشهد، ایمان فرهمندی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: این شرکت بر خلاف نوپا بودن توانسته با تیم جوان و پویا و متخصص خود و با نقش آفرینی در اقدامات بزرگ حوزه صنعت گردشگری کلانشهر مشهد، انتظارات پیش روی سازمانی را برآورده کند.

 وی افزود: با توجه به دستاوردهای مهم و موفق این شرکت تاکنون و همچنین گستردگی مبحث گردشگری با تنوع بخشی در حوزه های مختلف آن و همچنین هم افزایی و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه گردشگری شهرداری مشهد افق های روشنی برای رسیدن به درآمد های پایدار گردشگری پیش روی شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد خواهد بود.

 همچنین مرتضی گواهی سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: در دنیا، به‌خصوص در کشورهای توسعه‌یافته، شهرداری سعی دارد با راهبری شهر به‌سمت پروژه‌های درآمدزا همچون جذب توریست یا بستر سازی و جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف گردشگری، درآمدزایی کند.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها در حوزه گردشگری سلامت می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد، اما درحال حاضر شهرداری از این طریق درآمدی ندارد. درصورتی‌که در اکثر کشورهای جهان شرکت‌های نوبنیاد و فعال حوزه گردشگری و توریسم در حین اینکه به سمت به‌کارگیری پتانسیل های موجود خود در حوزه گردشگری در حرکت هستند و دستاوردهای نوینی دارند و توانسته‌اند زیر بنای تمامی حوزه های گردشگری علی الخصوص حوزه سلامت را ارتقا دهند که برای شهرداری‌ها در راستای اقتصاد و درآمد های پایدار بسیار مفید است.

گواهی اظهارداشت: بنابراین تصمیم داریم تا به سمت توسعه و ایجاد منابع پایدار به منظور تحقق درآمدزایی حرکت کنیم. ایجاد مجموعه‌های گردشگری، مراکز تجاری و تفریحی و مراکز فرهنگی نیز می‌تواند کمک کننده باشد. لذا باید در تلاش بود تا سرمایه‌گذاری را در شهرها افزایش داد تا شهرداری درآمدهایی داشته باشد که در شاخصه درآمدهای پایدار قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید