اسلایدرشهری

کدام معبر در مشهد به نام «شهید قاسم سلیمانی» می‌شود؟

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری جلسه کمیته نامگذاری معابر شهری امروز به طور ویژه برای بررسی موضوع نامگذاری معبری به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

مبه گزارش صدای مشهد، محمدمحسن مصحفی در جلسه کمیته نامگذاری معابر شهری، اظهار کرد: در این جلسه پیشنهادهای مختلف، مطابق ضوابط نامگذاری معابر شهری مورد ارزیابی قرار گرفت، پس از انجام گفت وگوهای فنی و ارزیابی تمام گزینه‌های مطرح، سه گزینه به عنوان پیشنهاد نهایی کمیته نامگذاری معابر شهری مصوب شد که این پیشنهادها برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا تقدیم می‌شود.

وی درباره جزئیات گزینه‌های پیشنهادی، گفت: یکی از گزینه‌ها بلوار نماز است. این بلوار یکی از بولوارهای مهم و طولانی شهر محسوب می‌شود و با توجه به توسعه شهر مشهد، در آینده نزدیک، یکی از پررفت‌وآمدترین معابر شهر خواهد شد.

مصحفی با بیان اینکه یکی دیگر از گزینه‌ها حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا پلیس‌راه طرق است، ادامه داد: این مسیر یکی از پرترددترین و از مهم‌ترین ورودی‌های شهر مشهد به شمار می‌رود که سالانه تعداد زیادی از زائران و مجاوران از این مسیر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: گزینه دیگر، بلوار جمهوری اسلامی، حدفاصل فرودگاه تا میدان پانزده خرداد است. این گزینه مسیر ورودی زائران و مسافرانی است که از طریق خطوط هوایی وارد مشهد می‌شوند. همچنین مسیری است که تشییع باشکوه و تاریخی پیکر پاک شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در آنجا انجام شد و از این جهت نیز اهمیت دارد.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه همه اعضاء کمیته نامگذاری اتفاق نظر داشتند معبری که انتخاب می‌شود باید با موقعیت و جایگاه رفیع این سردار سرفراز و غیور اسلام و میهن تناسب داشته باشد، گفت: از سه گزینه پیشنهادی، دو مورد از ورودی‌های مهم و پرتردد شهر هستند و مورد دیگر یکی از بلوارهای طولانی و مهم مشهد است.

وی ادامه داد: این پیشنهادها در قالب لایحه‌ای به شورای محترم شهر ارائه شد و شورا نیز در اسرع وقت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید