اسلایدراقتصادی

نتایج آخرین پایش قیمتی کالا در خراسان رضوی

قایسه نرخ ۳۲ قلم کالا در چهارم آذر ماه جاری نسبت به چهارم آبان ماه گذشته نشان می‌دهد ۱۰ قلم کالا در استان تغییر قیمت نداشته و قیمت ۱۹ قلم کالا حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام نتایج آخرین پایش قیمتی کالاها در این استان بعد از سهمیه‌بندی بنزین گفت: مقایسه نرخ ۳۲ قلم کالا در چهارم آذر ماه جاری نسبت به چهارم آبان ماه گذشته نشان می‌دهد ۱۰ قلم کالا در استان تغییر قیمت نداشته و قیمت ۱۹ قلم کالا حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

علی رسولیان دوشنبه شب پس از برگزاری شانزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در مشهد افزود: براساس این مقایسه قیمت سه قلم کالا کاهش یافته و روند کاهشی نرخ انواع کالا در استان ادامه یافته است.

وی اظهار داشت: عرضه مستقیم گوشت قرمز با قیمت هر کیلو ۷۰ هزار تومان در ۲۲ نقطه از مشهد و برخی شهرستان‌های استان آغاز شده و برخی فروشگاه‌های دیگر سطح شهر به تبع آن قیمت خود را کاهش داده‌اند و آن را به قیمت هر کیلو ۶۵ هزار تومان رسانده‌اند.

وی گفت: اتحادیه میادین میوه و تره‌بار طی ۲ روز آینده عرضه مستقیم سیب زمینی و پیاز را در سطح عمده‌فروشی به قیمت مناسب در ۱۵ نقطه شهر مشهد آغاز می‌کند.

رسولیان افزود: با همکاری اتحادیه‌ و مرغداری‌ها، قیمت تخم مرغ نیز در این استان کاهش یافت و به قیمت هر کیلو گرم هشت هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

وی اظهار داشت: جوجه ریزی مرغداری‌ها در خراسان رضوی طی ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافت و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی کشتارگاه‌های طیور در استان گفت: ۸۵ کشتارگاه در این زمینه شناسایی و گواهینامه برای آنها صادر شد که این مهم روند نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

رسولیان افزود: اجرای طرح شناسایی و گواهینامه‌دار کردن کشتارگاه‌های دام در خراسان رضوی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: اتحادیه صنف تاکسی ‌تلفنی مشهد اعلام کرده است به دنبال افزایش نرخ بنزین، هیچ تغییری در نرخ کرایه حمل مسافر اعمال نشده و خودروها همچنان براساس نرخ‌نامه‌ای که در مرداد ماه امسال به تصویب رسید، عمل می‎‌کنند.

وی گفت: در نشست تنظیم بازار مصوب شد اتحادیه صنف تاکسی تلفنی مشهد طی سه روز آینده، نرخنامه را در همه تاکسی‌های تلفنی سطح شهر نصب کند تا مردم نسبت به نرخ‌ها آگاهی یابند و نظارت بر این روند توسط اتحادیه انجام گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: برای آذر ماه جاری هفت هزار و ۶۹ تن گاز مایع وارد استان می‌شود که توزیع گاز مایع نسبت به قبل افزایش یافته و در همین راستا طرح الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع در کشور در حال اجراست تا این محصول به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

وی اظهار داشت: سهمیه جدید برنج پاکستانی به میزان یکهزار و ۷۰۰ تن به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۸۰۰ تن توسط صاحبان کالا و باقی این سهمیه توسط صنوف، شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های خاص توزیع می‌شود.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین را برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی کرد. در پی این تصمیم، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه ای قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای را هر لیتر هزار و ۵۰۰  تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای را به ازای هر لیتر سه هزار تومان اعلام کرد.

در پی اعلام نرخ جدید بنزین اعتراض‌هایی نسبت به آن صورت گرفت. این اعتراض‌ها در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت. در برخی شهرها اعتراض تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه ۲۴ آبان تاکنون در اظهارنظرهای جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که در باره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید