اسلایدرفرهنگی

تربیت محور اقدام در کانون های مساجد شود

آیین افتتاح رویداد هشتادیوم عصر امروز با حضور جمعی ازمدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، مهدی مقدم در آیین افتتاح رویداد هشتادیوم که عصر امروز با حضور جمعی ازمدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در مشهد برگزار شد اظهارکرد: کانون های مشهدی ظرفیت های خوبی در حوزه های تخصصی خود داشته و اینکه هر کدام از رویکرد متناسب با ظرفیت های پیرامونی و توانمندی مدیر و اعضای کانون برای جذب و فعالیت استفاده می‌کنند شایسته تحسین است.
وی افزود: میتوان از تجربیات و ظرفیت های کانون ها برای رشد و بهره مندی کانون های دیگر از طریق برگزاری تورهای کانون گردی و بازدید مدیران از کانون های منتخب یا جلسات هم اندیشی استفاده کرد.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: فارغ از اینکه جهت گیری غالب یک کانون یا مسجد چه هست بحث تربیت محوری باید به عنوان شاکله اصلی و مبنای عمل کانون ها مورد توجه قرار بگیرد.
وی تربیت را پایه و اساس تربیت نسل آینده کشور دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد یک اتفاق خوب در مساجد باشیم باید ابتدا تربیت را محور قرار داده و بعد فعالیت های تخصصی فرهنگی، هنری یا مذهبی را حول آن برنامه ریزی کرد. این باعث می شود مدیران کانون ها از سردرگمی خارج شوند.

باید رهبران اجتماعی تربیت کنیم

مقدم تصریح کرد: نکته بعدی که حائز اهمیت است بحث نخبه پروری است. همانطور که بیان شد هر کانون ازمیان چند هزار نوجوانی که در محدوده فعالیت خود دارد به ده ها یا نهایت ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر خدمات می‌دهد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت محدود کانون ها در جذب اعضا؛ بهترین و مطلوب ترین حالت این است که این ظرفیت را در خدمت نخبگان محل قرار دهیم تا با تربیت و پرورش آنها، هر کدام تبدیل به یک رهبر اجتماعی شده و بتوانند جریان ساز باشند.

رویداد هشتادیوم رویدادی برای پروش نسل آینده از مساجد

حسن افکار؛ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان نیز در خصوص رویداد هشتادیوم گفت: این رویداد پس از چند ماه برنامه ریزی، در سه محور هویت بخشی، استعداد یابی و پاسخگویی به نیازها در کانون های منتخب استان آغاز به کار کرده است.
وی با بیان اینکه مخاطبین اصلی این رویداد نوجوانان دهه هشتادی دختر و پسر ۹ الی ۱۵ سال هستند افزود: مسابقات ورزشی و فرهنگی، پاتوق های گفتگومحور، برنامه های علمی و آموزشی، بازی و هیجان و فعالیت های متنوعی در این رویداد برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام افکار، شعار این رویداد را “آینده را، از مسجد می‌سازیم” اعلام کرد و گفت: در گام اول از اولین رویداد نوجوانانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، کانون های نوجوان محور استان برای اجرای طرح انتخاب شده اند و در گام بعدی در تمامی کانون ها اجرا خواهد شد.

هویت بخشی راهبری برای تثبیت موجران در کانون‌ها

در این جلسه بیش از ۴۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد که در حوزه نوجوان فعال‌تر بودند حضور داشتند. برای انتقال تجربیات و هم اندیشی برای برنامه ریزی بهتر در حوزه عملیاتی این رویداد، برخی از مدیران به بیان تجربیات خود پرداخته و رویکردهای خلاقانه هر کانون برای جذب و تثبیت نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.
استفاده از ظرفیت مساجد و همچنین توجه به نیازهای محل برای جذب و هویت بخشی و دادن انگیزه برای تثبیت از جمله نکات مهم این جلسه بود.
در این نشست برخی از مدیران کانون ها از کمبود امکانات و همچنین از تفکر سنتی غالب بر هیات امنای مساجد و عدم همکاری با مدیران کانون ها که غالبا از جوانان هستند به عنوان چالش های اصلی پیش روی کانون ها یاد کردند.
پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید