اسلایدرورزشی

میزبانی مطلوب مشهد در مسابقات فرهنگیان کشور

ناظر مسابقات فرهنگیان کشور گفت: معلم به پرورش ذهن، شخصیت و هویت دانش‌آموزان می‌پردازد و معلم بانشاط می‌تواند تعلیم و تربیت پویا و فعالی را داشته باشد.

به گزارش صدای مشهد، محمد بابایی‌فر در خصوص هدف برگزاری مسابقات فرهنگیان در سطح کشور، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مسابقات فرهنگیان با هدف تقویت جسمی،  روحی روانی و ایجاد نشاط فرهنگیان با شعار معلم ورزشکار و… برگزار شد که مزین به نام شهید ابراهیم هادی است‌ مسابقات فرهنگیان در ۵ رشته ورزشی و در ۶ استان کشور در حال برگزاری است. خوشبختانه ۱۸۷ هزار نفر در این مسابقات در سطوح منطقه، استان و شهرستان شرکت کردند و ۲ هزار و ۹۰۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: معلم به پرورش ذهن، شخصیت و هویت دانش‌آموزان می‌پردازد و معلم بانشاط می‌تواند تعلیم و تربیت پویا و فعالی را داشته باشد لذا تلاش ما استمرار این روند است.

ناظر مسابقات فرهنگیان کشور در مشهد از سطح بالای مسابقات خبر داد و گفت: میزبانی مشهد بسیار عالی بود و با توانمندی‌هایی که در استان خراسان وجود دارد، انتظارات ما محقق شد.

سطح بالای مسابقات فرهنگیان در سراسر کشور

حمیدرضا صائبی در خصوص روند مسابقات در گفت‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: معاونت فضاها و فعالیت‌های ورزشی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در راستای توانمندسازی منابع انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش، ورزش فرهنگیان را در دستور کار خود قرار داد که ورزش فرهنگیان در ۳ محور همگانی، رقابتی و سلامت در جریان است که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌گردد.

وی افزود: بانوان در چهار رشته والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون به رقابت می‌پردازند و آقایان علاوه‌بر رشته‌های مذکور در حوزه فوتسال در دور رده سنی بالای ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال در بازه زمانی ۱۲ روزه در چند استان برگزار می‌شود.

معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون بانوان در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز و مسابقات والیبال و بسکتبال آنان در استان فارس در حال برگزاری است.

 مسابقات فوتسال بالای ۴۰ سال آقایان در کرمان، فوتسال زیر ۴۰ سال در اصفهان و مشهد میزبان ۳ رشته بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون است و ارومیه نیز از معلمان والیبالیست میزبانی می‌کند.

صائبی از شرکت ۱۸۷ هزار ورزشکار در این دور از رقابت‌ها خبر داد و گفت: ۱۵۱ هزار نفر در سطح منطقه، ۳۳ هزار نفر در سطح استان و ۲ هزار و ۹۰۶ نفر در سطح مسابقات کشور حاضر شدند. مسابقات با شعار《معلم ورزشکار، معلم امیدآفرین و مدرسه بانشاط》در حال برگزاری است؛ ضمن اینکه مسابقات در کرمان و تبریز به پایان رسیده است.

وی میزبانی مشهد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پس از بررسی ابعاد مختلف شهر مشهد به عنوان یکی از میزبانان انتخاب شد که اولین دلیل آن بارگاه ملکوتی امام رضا است و با توجه به تجارت خوب سال گذشته و مهمان‌نوازی مشهدی‌ها، این شهر مقدس برای میزبانی انتخاب شد.

معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش در نهایت در نهایت خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگیان پس از ۱۳ سال درحال برگزاری است و نسبت به سال گذشته و با فعال شدن کانون‌های ورزشی فرهنگیان در سطح استان‌ها، ازکیفیت بالاتری برخوردار است.

حضور ۲۶ تیم در بسکتبال نمایانگر استقبال فرهنگیان است

ورج آپکاریان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مسابقات ورزشی فرهنگیان، اظهار کرد: نباید از معلمان انتظار داشت که معلمان مانند جوان بیست ساله بازی‌ کنند اما با این وجود شاهد سطح بالای مسابقات و حساسیت‌های آن هستیم کما اینکه حضور ۲۶ تیم نمایانگر استقبال مطلوب از مسابقات است.

وی افزود:مسابقات و میزبانی بسیار عالی برگزار شد و در کنار مسابقات برنامه‌های فرهنگی به خوبی پی‌ریزی شده است.

همچنین سید رضا اسلامی، بازیکن تیم بسکتبال خراسان رضوی گفت: برای اولین به مسابقات بسکتبال ۳ به ۳ فرهنگیان در سطح کشور برگزار شد که خوشبختانه توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

وی افزود: بخشنامه‌های متفاوتی ابلاغ شد که مسابقات فرهنگیان در سطح کشور برگزار خواهد شد و همین امر باعث شد انگیزه و اشتیاق در معلمان ایجاد شود که به دانش‌آموزان نیز منتقل می‌کند.

هدف مسابقات کشوری فرهنگیان، توسعه ورزش آن‌هاست

حسن محمدزاده با اشاره به هدف برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:

در ۳ رشته بدمینتون، بسکتبال و تنیس روی میز میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان هستیم و مسابقات فرهنگیان پس از وقفه ۱۲ ساله، از سال گذشته از سر گرفته شد. امید است با تلاش‌های انجام شده مقدمات شایسته‌ای برای میزبانی فراهم کرده باشیم.

وی افزود: اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در کنار برنامه‌های جامع برای دانش‌آموزان در حوزه تربیت بدنی به منظور توسعه ورزش فرهنگیان، ایجاد انگیزه، شور و نشاط و پویایی بین همکاران، همه ساله در سه سطح منطقه‌، استان و شهرستان برگزار می‌شود و برای سطح کشوری آماده می‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در نهایت خاطرنشان کرد: هدف ما رضایت زائران امام رضاست و تلاش خود را به‌کار گرفتیم که مسابقات با کیفیتی مطلوب برگزار شود و برنامه‌های فوق برنامه نیز پی ریزی شده است.

blank

معلم ورزشکار می تواند نشاط را به دانش‌آموزان تزریق کند

صفدر سلطانی در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:

مسابقات فرهنگیان سراسر کشور در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و مشهد در رشته‌های بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون میزبان فرهنگیان ورزشکار است است. در این دور از رقابت‌ها ۸۷ تیم با حضور ۶۰۰ ورزشکار از سراسر کشور شرکت کردند.

وی از سطح بالای مسابقات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان با وقفه بسیاری طی دوسال گذشته انجام می‌شود، سطح مسابقات بالاست و استقبال از مسابقات مطلوب است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص تاثیر ورزشکار بودن فرهنگیان بر دانش‌آموزان بیان کرد: معلم با نشاط و ورزشکار در مدرسه تراز جمهوری اسلامی می‌تواند در دانش‌آموزان رابرای فعالیت‌های بدنی ترغیب کند ضمن اینکه می‌تواند نشاط و سرزندگی را به دانش‌آموزان تزریق کند‌. با توجه به اینکه طی دوران اپیدمی کرونا دانس‌آموزان با کم تحرکی و افزایش وزن مواجه شدند امید است برگزاری فعالیت ورزشی فرهنگیان و دانش‌آموزان تاثیری مثبت در سلامتی و تناسب وزن دانش‌آموزان داشته باشد.

الگوی دانش‌آموز سالم، معلم سالم است

مجید حسن‌آبادی در خصوص مسابقات بسکتبال فرهنگیان اظهار کرد:  خوشبختانه پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی موفق شدیم به فینال راه پیدا کنیم و در مقابل تیم قم موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات شدیم.

وی افزود:مسابقات در سطح بسیار بالا و قابل قبولی برگزار شد و با توجه به اینکه پس از سال‌ها مسابقات درحال برگزاری است، به برگزاری مسابقات این‌چنینی نیاز داشتیم.

سرپرست تیم بسکتبال فرهنگیان خراسان رضوی در نهایت خاطر‌نشان کرد: در سند تحول بنیادین دانش‌آموز تراز و سالم جسمی و روحی باید از یک معلم و مربی سالم الگو پذیری داشته باشد و برگزاری مسابقات ورزشی بهترین مکان برای ایجاد الگوی ورزشی است و امید است تاثیری مطلوب بر دانش‌آموزان ایران داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید