اسلایدرورزشی

زنگ نابودی باشگاههای بدنسازی به صدا درآمده است

تعطیلی‌های مکرر باشگاههای بدن‌سازی و پرورش اندام در خراسان رضوی بدون حمایتهای لازم از سرمایه‌گذاران این حوزه باعث واگذاری و تعطیلی برخی از باشگاهها و بیکاری تعداد زیادی از کارکنان و حتی مربیان این رشته ورزشی پرطرفدار شده است.

به گزارش صدای مشهد، این وضعیت ناخوشایند و بحرانی برای دو هزار و ۱۰۰ باشگاه ورزشی فعال در خراسان رضوی که هزار و ۴۰۰ باشگاه آن بطور تخصصی در رشته بدن‌سازی و پرورش اندام فعال دارند، نیازمند بازنگری جدی و اقدام فوری از سوی دستگاههای مرتبط است. 

شیوع ویروس همه‌گیر کرونا که ظرف هشت ماه اخیر محدودیتهایی را بر فعالیت باشگاهها و باشگاهداری در این حوزه ورزشی محبوب قشر جوان تحمیل کرده هم‌اینک رفته‌رفته پیامدهای منفی اقتصادی مالی خود را نمایان می‌کند.

فعالیت باشگاهها پرورش اندام که بخاطر مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا، از هشتم اسفند ماه پارسال تا پنجم خرداد ماه امسال به کلی متوقف شده بود، پس از بازگشایی در روز ششم خرداد ماه بار دیگر از ششم مرداد ماه به همین دلیل به محاق رفت تا اینکه اخیرا از نخستین روز شهریور ماه جاری اجازه فعالیت یافته‌اند.

بدین ترتیب در یک بازه زمانی ۶ ماهه دست کم چهار ماه به منظور مقابله با کرونا، باشگاههای مختلف ورزشی و برخی دیگر از اماکن مجبور به تعطیلی شدند.

این تعطیلی و بازگشایی با توجه به اجاره نشین بودن بیشتر این اماکن خسارات زیادی در زمینه اقتصادی وارد کرده است. هر چند تسهیلاتی برای باشگاهها در نظر گرفته شد اما به گفته مسوولان باشگاهی استان کافی نبوده است.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام خراسان رضوی در این خصوص گفت: به طور میانگین ۱۰ نفر در هر باشگاه فعالیت می‌کنند و دست کم هر باشگاه دار سه  تا ۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

سروش پور آزاد افزود: با این تعطیلی‌های مختلفی که تا کنون پیش آمده و به احتمال زیاد در ادامه سال هم رخ خواهد داد زنگ نابودی باشگاهها به صدا درآمده است چون بیش از ۹۰ درصد آنها اجاره‌ای هستند و با قسط و وام لوازم و تجهیزات خریداری کرده‌اند.

وی گفت: بیشتر باشگاه‌داران تنها محل امرار معاششان همین باشگاه است به همین خاطر در هر دوره از تعطیلی باشگاهها طی ۶ ماه اخیر، در هر روز دهها پیام و تماس دریافت می‌کردیم که درخواست کمک داشتند و عدم حمایت لازم بخش خصوصی را دلسرد کرده است.

پور آزاد افزود:باشگاهی داریم که دی ماه پارسال با ۳۵میلیارد ریال هزینه افتتاح و اسفند پارسال به مدت چهار ماه تعطیل شد. برخی از باشگاهها ماهانه ۲۵۰ میلیون ریال اجاره پرداخت می‌کنند و  با تعطیلی و بازگشایی مکرر نمی‌توانند برای پرداخت اجاره بها و دیگر موارد برنامه ریزی کنند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید