اسلایدرشهری

شهرداری مشهد در ساخت اردوگاه معتادان متجاهر مشارکت می‌کند

لایحه کمک شهرداری مشهد به ساخت اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

به گزارش صدای مشهد، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به شهرداری این شهر اجازه داده می‌شود در راستای حمایت از مراکز خدمات اجتماعی ویژه معتادان، نسبت به مشارکت در احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر، از محل اعتبارات ردیف کمک به سایر سازمان‌ها و نهادها اقدام نماید.

بتول گندمی افزود: سهم مشارکت شهرداری مشهد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث این مرکز ۴۰ درصد تا سقف ۷۰ میلیارد ریال برای فاز نخست و به تناسب تحقق مشارکت ۶۰ درصدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری مشهد مکلف است، با عنایت به تکالیف قانونی سایر دستگاه‌های دولتی در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از این مراکز نسبت به پیگیری و وصول اعتبارات پرداختی شهرداری از سوی دولت اقدام نماید.

وی گفت: شهرداری باید آثار مالی این مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ و درصورت نیاز، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری پیش‌بینی نماید.

همچنین لایحه مجوز تملک و آزادسازی املاک واقع در امتداد مسیر بولوار ابوطالب شمالی به تصویب رسید، بر این اساس و با توجه به عدم اجرای تعهدات شرکت سپاد در موعد مقرر، شهرداری باید نسبت به تملک املاک در مسیر مطابق نقشه مورد تایید شورای اسلامی شهر و اجرای محور ابوطالب شمالی از طریق توافق با مالکان یا اعمال ماده ۹ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت اقدام نماید.

صدور پروانه رایگان برای مهدیه مشهد

وی همچنین از لایحه بخشودگی عوارض صدور پروانه ساختمانی مجتمع مهدیه مشهد خبر داد و گفت: به شهرداری اجازه‌ داده می‌شود نسبت به صدور پروانه ساختمانی احداث بنای جدید مسجد و حسینیه مجتمع مهدیه مشهد مشروط به انتقال واحدهای تجاری حاشیه خیابان امام رضا (ع) به معبر جنوبی حاشیه ملک، به صورت رایگان اقدام نماید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه در تجدید بنای بهره‌برداری انتفاعی مدنظر در مجتمع مهدیه نیز به میزان زیربنای دارای گواهی قبلی، این مجتمع از پرداخت حقوق شهرداری معاف خواهد بود.

گندمی ادامه داد: در صورت عدم تخریب و عدم جابه‌جایی واحدهای تجاری حاشیه خیابان امام رضا (ع) تا زمان پایان کار بهره‌برداری، می‌بایست تمامی حقوق شهرداری برای این فضا به نرخ روز محاسبه و اخذ شود.

بهای کفن و دفن خردسالان در مشهد کاهش یافت

وی در خصوص تصویب لایحه تعرفه بهای خدمات عمومی سازمان فردوس ها برای متوفیان هفت سال و کمتر نیز گفت: به سازمان فردوس‌ها اجازه داده می‌شود، به‌منظور افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و همچنین کاهش تألمات بازماندگان متوفیان خردسال، تعرفه‌های خدمات عمومی مربوط به کفن و دفن کودکان هفت ساله و کمتر را به میزان نصف محاسبه و دریافت نماید.

وی افزود: شهرداری مکلف است در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، نسبت به ارایه تعرفه خدمات این سازمان منطبق بر گروه‌بندی سنی متوفیان مطابق مبانی سنی (جنین، نوزاد، کودک و نوجوان) به شورای اسلامی شهر اقدام نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید