اسلایدرشهری

شروع کار شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه‌شهر مشهد «شرح»

شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد با ارائه فراخوان کار خود را آغاز کرد.

شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد با ارائه فراخوان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ما، علی رنگ‌آمیز طوسی صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که کلانشهرها و شهرهای بزرگ ازجمله مشهد با آن روبرو هستند مقوله حاشیه‌نشینی است. ساکنین این مناطق از شهر همواره از عدم تخصیص منابع، بودجه‌های شهری و نبود عدالت اجتماعی گلایه داشته و معتقدند که به مطالبات آنها آنچنان که باید پرداخته نمی‌شود. لذا ایجاد یک شبکه رسانه‌ای منسجم درسطح محلات ولی با ارتباطات شهری و ملی، برای پیگیری مسایل و مطالبات این بخش از جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی سیاهنمایی‌های مرسوم از حاشیه شهر را چالش دیگر این مناطق دانست و افزود: آنچه که از حاشیه شهر برای رسانه جذابیت دارد، آسیب‌های اجتماعی و اخبار جنجالی حوادثی است که بیشتر‌ به ایجاد تصویری ناخوشایند از این مناطق در افکار عمومی منجر شده است. این در حالی است که این مناطق زیبایی‌های انسانی و فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و این دومین هدف ما از ایجاد این شبکه رسانه‌ای است.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد، ایجاد فضایی برای ارتباط و تعامل دوسویه میان مردم و مسوولان را از دیگر اهداف این شورا برشمرد و گفت: ما رسانه‌هایی محلی زیادی در سطح محلات داریم که بعضا به خاطر عدم حمایت، توجه و یا دانش کافی برای کار رسانه‌ای، بی‌انگیزه شده و پس از مدتی غیرفعال می‌شوند. یکی دیگر از اهداف ما شناسایی، آموزش و تقویت این رسانه‌های محلی است که بتوانند علاوه بر تاثیرگذاری در محله، زمینه‌های رشد و ارتقاء و حضور در سطوح بالاتر را نیز تجربه کنند.

طوسی یادآور شد: علاوه بر این تعداد زیادی از محلات نیز وجود دارند که فاقد رسانه بوده و انشالله با استفاده از ظرفیت‌های محلی و علاقه‌مندان به کار خبر و رسانه در همان محل، شرایط ایجاد رسانه‌ را برای آنها را نیز فراهم خواهیم کرد.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: در این شورا از یک شورای سیاست‌گذاری که شامل حدود ۲۰ نفر از افراد فعال رسانه‌ای حاشیه شهر و رابطین و نمایندگانی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در محله مانند امور مساجد؛ شورای اجتماعی محلات؛ شورای شهر مشهد؛ شورای معتمدین، بسیج و نمایندگان مجلس است؛ برای تدوین سیاست‌های اصلی و کلان شرح بهره می‌بریم. همچنین هیات مدیره‌ این شورا هم که مشتمل بر جمعی از فعالین رسانه‌ای حاشیه شهر است، مسئولیت‌های اجرایی کار را برعهده گرفته و تلاش خواهند کرد با حداکثر توان گامی در راستای رفع مشکلات مردم محلات حاشیه شهر بردارند.

رئیس شورای هماهنگی رسانه‌‌های حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: با شروع کار، عزیزانی که از طریق فضای مجازی مطلع شده بودند برای همکاری اعلام آمادگی کردند، ولی به جهت گستردگی‌کار، فراخوانی نیز به همین منظور منتشر شد تا رسانه‌های محلی و علاقه‌مندان برای فعالیت به عنوان مدیر رسانه محله و یا خبرنگار محله، درشبکه ارتباطی شرح به جمع ما اضافه شوند.

وی با دعوت از همه علاقه‌مندان افزود: افراد می‌توانند برای همکاری و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه شورای هماهنگی رسانه‌های حاشیه شهر به آدرس @shrah.ir در اینستاگرام و یا شماره همراه ۰۹۳۶۷۷۴۱۰۶۷ آقای وحید اکبرپور، مدیرامور مناطق شرح تماس بگیرند.

طوسی یادآور شد: انگیزه و علاقه مهمترین پیش نیاز و اولویت ما برای همکاری با علاقه‌مندان است و آموزش‌های لازم برای هر جایگاه به صورت رایگان طراحی شده است که انشالله با همکاری مساجد و در خود محلات برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید