اسلایدریادداشت

فتنه های هیبریدی در سال ۱۴۰۳

یادداشت

در چند روز گذشته برای اولین بار قطعنامه شورای امنیت به منظور آتش بس فوری در ماه رمضان در غزّه با اکثریت آرا (۱۴ رای موافق و ۱ رای ممتنع) بدون مخالفت آمریکا به تصویب رسید. این امر موجب اجماع جهانی بر علیه رژیم اشغالگر اسرائیل شد.

پرده اول:

موشک باران ماشین متعلق به امداد گران جهانی (آشپزخانه مرکزی جهانی) موجب خشم جهانی شد، بطوری که سفیران این رژیم در کشورهای کانادا و بریتانیا احضار و مراتب اعتراض شدید به ایشان ابلاغ شد. لیکن با فشار آمریکا اجازه صدور قطعنامه شورای امنیت و محکومیت این موضوع به دلیل آبرو ریزی جهانی صادر نشد.

پرده دوم:

رژیم اشغالگر قدس به غیر از جنایات سنگین و انجام جنایت جنگی در کشتن کودکان و زنان بی دفاع، دستاورد نظامی قابل توجهی برای خود در این جنگ فرسایشی بدست نیاورده است. شایان ذکر که همچنان بسیاری از گروگان های این رژیم در دست حماس بوده و سران نظامی و مقاومت مشغول ادامه دفاع هستند. این امر باعث ایجاد استراتژی جدیدی در شخص بنیامین نتانیاهو شده و آن اشاعه و گسترش جنگ به سایر حوزه ها در خاورمیانه به جهت اعمال فشار بیشتر مالی برای حمایت دولت های غربی به منظور خاتمه موضوع و عدم تسری جنگ به سایر نقاط دنیا باشد. هزینه های جنگ برای رژیم اسرائیل سرسام آور شده و دنبال فاکتور کردن این هزینه ها برای شرکای غربی اش می باشد.

پرده سوم:

جهموری اسلامی ایران و محور مقاومت امروز در سوریه، لبنان، عراق و فلسطین مهمترین و بیشترین لطمه و آسیب را بر پیکره نظام اسرائیل وارد کرده است. اسرائیل راهی به جز ترور و کشتار ناجوانمردانه البته با حمایت اطلاعاتی ویژه آمریکا برایش باقی نمانده است. لذا به شهادت رساندن طیف وسیعی از فرماندهان و بزرگان مقاومت را تسریع کرده است. اوج رذالت و پستی این رژیم با هدف قراردادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان بزرگ محور مقاومت، امری است خلاف قاعده بازی روزهای قبل و نشان از هار شدن این رژیم دارد.

پرده چهارم:

همزمان با این اتفاقات، بازار ارز و طلا در کشور متلاطم شده و بوق چی ها، ناآرامی را در بازار جار میزنند. همچنین حمله کور تروریستی در چابهار و راسک توسط جیش العدل(الظلم) که عمله و جیره خور رژیم صهیونیستی هستند عاملی برای اعمال فشار به کشور و بهم ریختگی برای تصمیم سازی و سپس تصمیم گیری مناسب در پاسخ به این جنایت غیر قابل بخشش رژیم صهیونیستی می باشد.

پرده آخر:

چند روزی است خبر امکان تغییر قیمت و نحوه استفاده مردم از حامل های انرژی مخصوصا بنزین به گوش رسیده است. بنظر با توجه به حساسیت بسیار بالای این روزها، رژیم صهیونیستی و آمریکا مشغول چیدن و طراحی فتنه ای داخلی و اغتشاشات معیشتی و سیاسی (اقتصاد و حجاب) در سال ۱۴۰۳ در ایران عزیز اسلامی مان هستند. هوشیاری مدیران و مسئولین در سه جبهه اقتصادی، دفاعی و نظامی و البته امنیتی و حسن تدبیر تصمیم سازان برای چند روز آینده ایران، بسیار سرنوشت ساز و مهم است.

نتیجه:

امسال با طراحی اندیشکده های آمریکایی، تجمیع همه فتنه ها و خصومت ها در قالب موشک باران ساختمان کنسولگری ایران، شهادت فرماندهان ارشد، بهم ریختن و آشفتگی بازار، ترور و ایجاد رعب و وحشت در مناطق مرزی علی الخصوص سیستان و بلوچستان و در نهایت تشویق و ترغیب به اغتشاش و گسترش اعتراضات در پایتخت و سایر شهر های ایران، نوعی دشمنی و طراحی جنگی ، دوگانه یا هیبریدی و یا حتی چند گانه برای سال ۱۴۰۳ ایران عزیز شده است که دنبال برهم زدن تمرکز حکمرانی در کشور و بهم ریختگی در تصمیمات مهمی ملی هستند، لیکن مثل همیشه با هوشیاری مردم، توکل به خداوند متعال و البته زعامت مدبرانه رهبر دانشمند و دلسوز انقلاب با کمک حضرت صاحب الزمان(ع)خنثی خواهد شد.

آرش فرزاد نیا- عضو انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید