اجتماعیاسلایدر

رندی بچه‌زرنگ مشهد برای حضور در لشکر فاطمیون + تصاویر

ماجرای شهید علی‌اکبر زوار، مدافع حرمی که با زیرکی توانست اعزام شود

علی‌اکبر زوار از آن مشهدی‌هایی بود که می‌خواست به سوریه اعزام شود، اما به هر دری زد،‌ موفق نشد تا اینکه شناسنامه افغانستانی برای خودش جور کرد و با توسل به نمازشب، توانست خودش را به پرواز دمشق برساند.

رندی بچه‌زرنگ مشهد برای حضور در لشکر فاطمیون+تصاویر

به گزارش صدای مشهد، شهید علی‌اکبر زوار از شهدای لشکر فاطمیون بود که پیکر مطهرش ماه‌ها مفقود بود. او قبل از رفتن به مادرش گفته بود که دوست دارم شهید شوم و پیکرم چون حضرت زهرا (س) مفقود شود و حتی پاره‌‌ای از پیکرم برنگردد. اما مادر شهید که از زخم زبان اطرافیانش به ستوه آمده بود، بالاخره جواب دعاهای شبانه و دلتنگی‌هایش را گرفت و پس از گذشت چند ماه چشم انتظاری پیکر فرزندش تفحص شد و به ایران بازگشت.

blank

شهید علی‌اکبر زوار برای اینکه بتواند به عنوان مدافع حرم راهی دفاع از حرم حضرت زینب (س) شود، شناسنامه افغانستانی با نام «علی حیدری» گرفت و همراه با دایی‌اش به خیل مدافعان حرم پیوست. البته او برای بار اول نتوانست عازم شود، برای اینکه مشکلش حل شود، نماز شب خواند و بعد از آن زمان تا هنگام شهادتش همیشه نماز شبش را خواند.

blank

حالا این زرنگی علی‌اکبر زوار برای اعزام به سوریه محور چهارمین قسمت مجموعه مستند درام «بچه زرنگ» شده است که قرار است امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) از شبکه دو روانه آنتن شود.در این قسمت به کارگردانی جواد علیزاده، علی‌اصغر زوار برادر شهید مدافع حرم علی‌اکبر زوار نقش برادرش را ایفا می‌کند و از خانه شهید به عنوان لوکیشن اصلی در این قسمت استفاده شده است.

این مستند شنبه تا چهارشنبه ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

blank

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید علی‌اکبر زوار به عنوان نیروهای ایرانی لشکر فاطمیون اولین بار ۱۶ شهریورماه سال ۱۳۹۴ به سوریه رفت و پس از گذشت سه ماه در تدمر سوریه منطقه «دکل» به شهادت رسید و مفقود شد. پیکر مطهر این شهید در اسفند همان سال تفحص و پس از چند ماه شناسایی شد و به آغوش خانواده بازگشت.از این شهید دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید