شهری

فرونشست زمین در مشهد منجر به تخلیه منازل اطراف شد

فرونشست زمین و ایجاد حفره‌ در خیابان شهید اندرزگو مشهد منجر به تخریب نیمی از یک ساختمان مسکونی و تخلیه ساختمان‌های اطراف شد.

افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: این حفره امروز به علت نامعلومی در خیابان اندرزگو ۱۷ ایجاده شده‌ بود و در پی ایجاد آن بخشی از یک ساختمان مسکونی نیز تخریب شد.

علی یکه افزود: سازمان آتش نشانی مشهد ضمن اعزام نجاتگران سازمان به محل حادثه و ایمن‌سازی محل، با دستگاه‌های مرتبط نظیر شرکت قطارشهری و شهرداری نیز هماهنگی لازم را برای بررسی علت موضوع انجام داد.

وی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشت و علت دقیق آن در دست بررسی است.

سخنگوی شرکت قطار شهری مشهد هم گفت:حفره ایجاد شده در خیابان اندرزگو ربطی به تونل قطارشهری این شهر ندارد.

سید امیر رضا حسینی افزود: ایستگاه شارستان خط سه قطار شهری مشهد فاصله ای قابل توجه از محل حفره ایجاد شده دارد  و وجود آب انبار، جنس خاک و چاه‌های جذبی منازل اطراف موجب ایجاد این حفره با عمق حدود پنج متر شده‌ است.

وی ادامه داد: در راستای ضرورت تامین ایمنی شهروندان و با توجه به نزدیکی حفره با محل ساخت ایستگاه مترو، اقدامات ایمنی و بازسازی محل توسط شرکت قطارشهری مشهد انجام و تا پایان امروز این حفره پر می‌شود.

سخنگوی شرکت قطار شهری مشهد گفت:برای حفظ ایمنی سایر ساکنان منطقه، منازل اطراف این حفره نیز تخلیه و ساکنان تا ایمن‌سازی محل به هتل انتقال داده‌ شدند.

نخستین خط قطارشهری مشهد در ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است که این خط در باب‌الجواد (ع) حرم مطهر رضوی واقع در خیابان اندرزگو ایستگاه دارد./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید