اسلایدر

ضوابط شکار پرنده در خراسان رضوی اعلام شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آغاز صدور پروانه شکار پرندگان و تشدید نظارت بر شکار و صید در عرصه‌های طبیعی استان خبرداد.

تورج همتی اظهار کرد: پس از دو نوبت نشست و تبادل نظر با متخصصان دانشگاهی، کارشناسان نظارت بر حیات وحش، فعالان محیط زیست و سمن‌ها و با حضور شکارچیان ضابطه‌مند خراسان رضوی، در خصوص صدور پروانه شکار پرنده تصمیم‌گیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: صدور پروانه شکار پرنده در خراسان رضوی از نهم آذر ماه و با شرایط خاص پیش‌بینی شده و با نظارت اداره امور حیات وحش استان در ادارات حفاظت محیط زیست مشهد و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه  صدور پروانه شکار برای پرندگان «خشکی‌زی» که شامل دوگونه «باقرقره شکم سیاه» و «کبوتر چاهی» است و نیز برای پرندگان «آبزی» که شامل دوگونه «خوتکا» و «اردک سرسبز» است، از تاریخ یاد شده و صرفاً برای هر کدام نهایتاً دو قطعه انجام می‌شود، متذکر شد: تعرفه صدور پروانه شکار به صورت استانی برای پرندگان اعم از خشکی زی و آبزی هر کدام به مبلغ یک میلیون ریال و به صورت مجزا صادر می‌شود و بر این اساس متقاضی می‌تواند نسبت به اخذ مجوز شکار برای هر دو نوع نیز اقدام کند.

همتی تعداد مجاز شکار پرندگان یاد شده را حداکثر چهار قطعه در هر روز و صرفاً در روزهای جمعه عنوان کرد و افزود: متقاضیان برای شکار پرنده می‌توانند از ۱۵ آذرماه تا اول بهمن ماه پس از دریافت پروانه شکار از اداره نظارت بر امور حیات وحش استان، به عرصه‌های طبیعی مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: دریافت تاییدیه اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان مبنی بر عدم تخلفات شکار و صید و محکومیت‌های کیفری و حقوقی شکار و صید در سه سال گذشته الزامی است.

وی همچنین یادآور شد: در صورت اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور یا شبکه دامپزشکی درخصوص وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پروانه‌های صادر شده لغو می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید