شهری

شهروندان کمتر از یک سوم هزینه اتوبوس را پرداخت می کنند

سعید حسینقلی زاده مقدم با بیان این مطلب، اظهار کرد: نرخ تمام شده سفر با اتوبوس برای هر کدام از شهروندان مشهدی در سال جاری مبلغ دو هزار و ۷۹۳ تومان است که مسافران تنها با پرداخت هزینه ۷۵۰ تومانی کمتر از یک سوم آن را پرداخت می‌ کنند.

وی افزود: طبق قانون، باید هزینه استفاده از اتوبوس را شهرداری، مسافر و دولت به صورت مساوی پرداخت کنند. این در حالی است که مسافران با پرداخت ۷۵۰ تومان کمتر از یک سوم هزینه را پرداخت می‌ کنند که این خود یکی از دلایل استفاده از حمل ‌و نقل عمومی ارزان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه هزینه سفر با اتوبوس در مشهد دو هزار و ۷۹۳ تومان است، تاکید کرد: از این مبلغ، شهرداری مشهد هزار و ۹۱۱ تومان پرداخت می‌کند که بیش از ۶۸ درصد مبلغ کل است. دولت نیز با پرداخت ۱۳۲ تومان، کمتر از پنج درصد آن را پرداخت می کنند. همچنین مسافران نیز با پرداخت ۷۵۰ تومان کمتر از ۲۷ درصد مبلغ کل را پرداخت می‌ کنند.

حسینقلی زاده مقدم خاطرنشان کرد: جزئیات بهای تمام شده سفرهای درون شهری در سال جاری بدین شرح است که دو هزار و ۶۷ تومان هزینه راهبری ناوگان، ۵۶ تومان هزینه احداث و نگهداری و ۶۷۰ تومان بر عهده تامین و تجهیز ناوگان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید