اجتماعیاسلایدر

بیش از ۳ هزار نفر در آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی شرکت کردند

رئیس سازمان سنجش از برگزاری با کیفیت آزمون ورودی دانشگاه رضوی خبر داد

رئیس سازمان سنجش گفت: فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی خوب بود و بیش از ۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

به گزارش صدای مشهد؛ عبدالرحیم پورعباس در جریان برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: یکی از آزمون‌های اختصاصی کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، این آزمون دارای مجوز رسمی سازمان سنجش بوده که در چند نقطه کشور برگزار شده و بیش از ۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت برگزاری این آزمون خوب بود و نمونه موفق یک آزمون سالم با رعایت تمامی نکات کارشناسی و بهداشتی بود.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون سراسری از آزمون‌های حساس کشوری بوده و تبلیغ فروش صندلی‌های با ارقام نجومی می‌شود و جهت ورود و دسترسی به سوالات نفوذ می‌شود، خاطرنشان کرد: سوالات تا صبح روز آزمون غیردسترس بوده، اما پس از آن با سرویس‌های قوی و مخابره‌ای مواجه می‌شویم. داوطلب سر جلسه امتحان می‌نشیند و ۱۲ گروه متخلف سازماندهی شده در جهت تخلف و تقلب کار می‌کردند و هر داوطلب رقم میلیاردی گرفتند.

پورعباس اضافه کرد: برای آزمون سراسری امسال شناسایی ۲۶ هزار نفر نیروی سازماندهی شده، فرصت در دسترس بودن دفترچه‌ها از ۴.۵ به ۱.۵ ساعت و استفاده از دستگاه‌های ویژه کاملاً الکترونیک سیگنال یاب آشکارساز و سامانه مقایسه پاسخ‌نامه‌ها و شناسایی موارد متضاد را داشتیم.

وی بیان کرد: در خصوص پیگیری‌های پس از تخلفات آزمون سراسری امسال باید بگوییم که جمع کثیری با دستگاه‌های فوق مدرن دستگیر شده و در اختیار مراکز قانونی قرار گرفتند تا به این متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

*کلیه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تصریح کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ماموریت و اهداف خاص و در جهت تربیت افراد عالم متخصص و متعهد تشکیل شده و بحمدلله موفق هم بوده و به اهداف خودش نزدیک شده است، این دانشگاه منتصب به امام رضا(ع) بوده و در تلاش است تا در سطح جهانی رتبه اول را کسب کند.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های ۱۰ ساله این دانشگاه اهداف خوبی ترسیم شده و امیدواریم که موفق باشد، در طرح تحول علمی به دنبال رشد علمی دانشگاه‌ها هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با ذکر این نکته که کلیه کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید با توجه اخبار کرونایی روزهای اخیر باز هم حضوری خواهد بود، مگر با تشخیص ستاد کرونا، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی کلاس‌ها مجازی شد، امتحانات قطعاً حضوری خواهد بود.

عموعابدینی افزود: رییس جمهور و رئیس ستاد کرونا تاکید ویژه بر برگزاری کلاس‌های حضوری دارد، زیرا اثرپذیری کلاس حضوری به مراتب بیشتر از کلاس مجازی است.

*۲۵۰ موسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است

سیدرسول عمادی، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، اظهار کرد: در بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی به دنبال حمایت بیشتر جهت برداشتن قدم‌های موثرتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های مشابه از وضعیت بسیارخوبی برخوردار است و می‌تواند در جهت نیروسازی برای جامعه اثربخش باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی مجوز جدیدی برای تاسیس دانشگاه غیردولتی نداشتیم، تصریح کرد: در سطح کشور ۲۸ دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی داریم و ۴ دانشگاه آن در مشهد و در مجموع ۲۵۰ موسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است که ۱۷ مورد آن در مشهد است.

*محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی طبق تاکید تولیت باید به تمام معنا نمونه باشد

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله امامی کاشناسی در راه‌اندازی ۳ دانشگاه علوم اسلامی رصوی، امام صادق و شهید مطهری تلاش بسیار کردند.

وی اضافه کرد: تمامی این دانشگاه‌ها در جهت تامین نیازها تلاش کردند و علوم اسلامی رضوی هم رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با دکر این نکته که تمامی موسسات آستان مقدس به ویژه محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی طبق تاکید تولیت باید به تمام معنا نمونه باشد، تاکید کرد: دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی تمامی نیازهای آستان قدس رضوی را پاسخ داده‌اند.

طالبی بیان کرد: در پردیس بانوان همچون مکان‌های آموزشی آقایان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ارشد را دارد و حوزه خواهران در آینده نزدیک در حوزه بین‌الملل هم ورود پیدا خواهد کرد.

* ۳ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه می‌شود

حجت‌الاسلام محمد امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: این آزمون همزمان با مشهد در تهران، اصفهان، تبریز، شهرکرد، همدان، قم، زنجان، کرمان، ساری، اهواز، یزد، شیراز، بیرجند، بجنورد، تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور برگزار شد و در مجموع ۲۹۱۲ نفر شامل ۲۶۲۳ مرد و ۲۸۹ زن در این آزمون شرکت کردند و در محل‌های برگزاری آزمون در شهرهای ۱۹ گانه ذکر شده حاضر شدند.

وی با با اشاره به اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون ۱۴۹۶ دیپلم، ۶۰۰ نفر طلبه، ۵۶۶ نفر کارشناسی ارشد و ۲۵۰ نفر دکتری هستند، افزود: میزان پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی ۲۱۰ نفر در ۳ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد ۳۲۰ نفر در ۱۶ رشته ۳۲۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۲۵ نفر در ۵ رشته خواهند بود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: ۳ رشته جدید شامل جامعه شناسی در کارشناسی و تبلیغ و ارتباطات و فقه و حقوق وقف در راستای نیازهای آستان قدس رضوی در کارشناسی ارشد از ابتدای سال تحصیلی جدید به رشته‌های موجود این دانشگاه اضافه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید