اجتماعیاسلایدر

کاروان خودرویی غیرت| تاخیر در مجازات قاتلان شهید الداغی قابل قبول نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص تاخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست و موجب جری شدن و گستاخی بیشتر تعدی کنندگان به نوامیس و اراذل و اوباش می‌شود.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های “کاروان خودرویی غیرت” افزود: در آیین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضاییه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.

وی گفت: این در حالی است که یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می شود، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی را از قوه قضاییه خواستاریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: اقدام شهید الداغی در دفاع غیرتمندانه از دختران در برابر اراذل و مزاحمان نوامیس در سبزوار و شهادت وی در این ماجرا، زمانی رخ داد که هشتک “ما بی‌غیرتیم” در فضای مجازی در حال انتشار بود.

حسن زاده نامقی افزود: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک کرد و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد، منظومه فعالیت‌ها و آیین های گرامیداشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

وی به برپایی آیین های مختلف از تشییع، اجرای یادمان و چهلم برای این شهید در استان و کشور اشاره کرد و گفت: قرار است روز ۲۵ خردادماه، کاروان خودرویی غیرت از تهران حرکت خود را آغاز کرده و پس از برگزاری مراسمی در سمنان، تا مشهد ادامه مسیر داده و پس از حضور در آیینی ویژه این شهید در مشهد مقدس، عصر پنجشنبه در گلزار شهدای سبزوار بر مزار شهید الداغی حاضر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر کید دشمنان بر محور غیرتمندی از اهداف این برنامه فرهنگی است که با خودروهای شخصی و با حضور اقشار مختلف مردم بویژه خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

حسن زاده نامقی افزود: جمع آوری دلنوشته های مردم نسبت این شهید بزرگوار و خاطرات خانواده شهید در قالب ۲ کتاب مجزا و ساخت مستند شهید غیرت از دیگر فعالیت های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.

وی همچنین گفت: حضور گسترده مردم سبزوار در آیین تشییع شهید الداغی بی سابقه بود، این رویداد و عزت یافتن در میان مردم اتفاقی نیست و ناشی از حرکت غیرتمندانه و نیز ویژگی های شاخص شهید در طول زندگی او بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به بررسی شخصیت شهید الداغی پیش از شهادت اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار به عنوان موجر، به دلیل اوضاع خاص اقتصادی، به مدت سه سال میزان اجازه مستاجر خود را افزایش نداده بود تا به مستاجرش فشار مضاعفی وارد نشود و همچنین به نقل از مادر شهید الداغی، او در جمع های خودمانی و خانوادگی، همگان را از غیبت کردن برحذر می داشت.

“حمیدرضا الداغی” شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت. از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

وی در پایان گفت :سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید