اسلایدرشهری

بسیج حمل و نقل عمومی مشهد برای پاسخگویی به تقاضای شهروندان

حمل و نقل عمومی مشهد برای پاسخگویی به افزایش تقاضای شهروندان آمادگی کامل را دارد.

حمل و نقل عمومی مشهد برای پاسخگویی به افزایش تقاضای شهروندان آمادگی کامل را دارد.

با افزایش نرخ سوخت، افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی دور از ذهن نیست از این رو حمل و نقل عمومی مشهد تمهیدات لازم را برای پاسخگویی به افزایش تقاضا اندیشیده‌ است.

فعالیت ظرفیت حداکثری ناوگان
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آمادگی ناوگان عمومی این کلانشهر گفت: ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری با حداکثر ظرفیت فعال است.
مجتبی بهاروند افزود: افزایش نرخ بنزین تاثیری روی افزایش هزینه ها در ناوگان قطار شهری و اتوبوسرانی ندارد.

وی در خصوص ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: اغلب تاکسی‌های فعال در سطح شهر دوگانه‌سوز هستند همچنین با توجه به سهمیه‌ بنزینی که به آنها تعلق گرفته‌است مشکل خاصی نخواهیم‌داشت.
وی ادامه داد: جلساتی طی روزهای آتی با مدیران بخش تاکسیرانی برگزار خواهدشد تا تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افزایش کرایه‌ای در این بخش و سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم‌ داشت و با حداکثر توان نظارتی با هر گونه افزایش نرخ برخورد خواهد شد.

بهاروند افزود: سهم حمل و نقل عمومی در رفت و آمدهای درون‌شهری پایین است و شهروندان تمایلی به استفاده از حمل و نقل عمومی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل کاهش انگیزه مردم در استفاده از حمل ونقل عمومی نرخ سوخت است و اقتصادی کردن قیمت سوخت که توسط دولت صورت گرفت تصمیمی به جا بود و از این تصمیم حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اقتصادی کردن نرخ سوخت، شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب می‌شوند و ترافیک کنترل و آلودگی هوا نیز کاهش می‌یاید.

کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در صورت نیاز
سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خطوط یک و دو این ناوگان از ساعت ۶ تا ۲۲ برای خدمت رسانی به شهروندان فعال است.

میثم زارع افزود: سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه حدود ۱۰ دقیقه است اما در زمان پیک و ازدحام جمعیت این سرفاصله به پنج دقیقه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در مجموع روزانه حدود ۲۱۰ هزار نفر توسط ناوگان قطارشهری مشهد جا به جا می‌شوند.

فعالیت اتوبوسرانی با تمام ظرفیت
سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ناوگان اتوبوسرانی مشهد آمادگی لازم را برای خدمت رسانی حداکثری به شهروندان دارد.
عباس اتحادی افزود: در مجموع به طور متوسط روزانه ۸۴۴ هزار و ۵۵۰ سفر درون شهری توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد انجام می شود.

وی ادامه داد: این مسافران توسط هزار و ۷۳۸ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مشهد جابه جا می‌شوند.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در رفت و آمدهای درون شهری در کلانشهر مشهد حدود ۴۵ درصد است که ۱۷ درصد از این میزان مربوط به اتوبوسرانی است.
اتحادی افزود: از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد به صورت کامل توسط شهروندان استفاده نمی‌شود ازاین رو نگرانی در خصوص افزایش تقاضا وجود ندارد.

در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی شخصی رفت و آمد می کنند که علاوه بر افزایش ترافیک منجر به ایجاد و تخلیه سالانه ۲۰۰ هزار تن آلاینده در فضای تنفسی شهروندان می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید