اسلایدرشهری

راه اندازی ۱۵۰ ایستگاه دوچرخه با ۲ هزار دوچرخه اشتراکی طی دو ماه آینده

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: به دنبال راه اندازی ۱۵۰ ایستگاه دوچرخه با ۲ هزار دوچرخه اشتراکی طی دو ماه آینده هستیم.

به صدای مشهد، خلیل الله کاظمی در بازدید از شرکت ترافیک هوشمند الیت که با حضور شهردار مشهد انجام شد، افزود: با توجه به آلودگی هوا، معضلات ترافیکی و تاکیدات شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد، به دنبال استفاده از حمل ونقل پاک به ویژه دوچرخه اشتراکی، موتور برقی و اسکوتر هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون طرح راه اندازی ۱۵۰ ایستگاه با ۲هزار دستگاه دوچرخه در فاز اول در حال اجرایی شدن است که در این راستا ۶۰۰ دستگاه دوچرخه توسط شرکت به پرداخت طرف قرارداد شرکت الیت از آلمان خریداری و وارد مرز باجگیران شده است و مابقی آن نیز توسط شرکت ایرانی دوچرخه سازی آساک تولید خواهد شد که امیدواریم این ۱۵۰ ایستگاه ظرف یک یا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: در کنار این تعداد دوچرخه، ۲۰۰ عدد اسکوتر، ۳۰ عدد موتوربرقی و ۲۵۰ دستگاه دوچرخه برقی نیز خریداری شده است که قابلیت ثبت نام و استفاده از طریق نرم افزار “شهرمن” را دارد.

وی با بیان این که مسیرهای دوچرخه آماده و ایستگاه های دوچرخه به ایستگاه های قطار شهری نزدیکتر شده است، اظهارکرد: در مجموع تمرکز ما در حوزه حمل ونقل و شرکت ترافیک هوشمند الیت توسعه حمل ونقل پاک و استفاده از دوچرخه و موتور برقی است.
کاظمی ادامه داد: درحال حاضر ۲۲ هزار پیک موتوری در مشهد فعالیت می کنند که برقی کردن موتورهای آنها تاثیر خوبی در کاهش آلودگی هوا شهر خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید