اسلایدرشهری

اجرای طرح پلیس افتخاری در مشهد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل‌وترافیک شهرداری مشهد از آغاز اجرای طرح “پلیس افتخاری” با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و پلیس راهور استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، “علی سمیعی” با بیان این خبر اعلام کرد: یکی از راهکارهای موثر در کاهش ترافیک معابر سطح شهر، افزایش نظارت بر تخلفات وسائل نقلیه و استفاده از فناوری‌های نوین به‌جای روش سنتی نظارت و ثبت تخلف مثل اعمال قانون توسط مامور پلیس در محل و … است که بدون شک کارایی و اثر بخشی بهتری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون تعداد وسایل نقلیه سطح شهر و بی توجهی برخی از رانندگان در پارک خودرو در محل های غیر مجاز مانند ایستگاه وسائل نقلیه عمومی، محل پارک توانیابان و… یا توقف بصورت دوبله که منجر به ایجاد ترافیک در معابر می شود، افزایش نظارت ها و اعمال قانون رانندگان متخلف امری لازم و ضروری است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد:بر اساس تبصره۳ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوبه سال ۱۳۸۹ و در راستای نظارت بر تخلفات رانندگی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی، سازمان حمل و نقل و ترافیک با همکاری پلیس راهور و کارشناسان مرتبط، اقدام به اجرای طرح پلیس افتخاری با هدف شناسایی و اعمال قانون رانندگان متخلف نموده است.

سمیعی ادامه داد: وجود ناظران ترافیکی نامحسوس در سطح شهر موجب نا امن شدن فضا برای متخلفین خواهد شد چرا که هر لحظه احساس می کنند حتی هنگام عدم حضور فیزیکی پلیس در معابر، افرادی تخلفات آنها را شناسایی کرده و اعمال قانون می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در گام اول این طرح ۵۰ نفر از کارشناسان مورد وثوق انتخاب شده و پس از تایید پلیس راهور و معاونت پیگیری حقوق عامه قوه قضائیه، آموزشهای لازم به این کارشناسان داده شده است و در گام بعدی تعداد این افراد افزایش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌هایی نظیر پلیس افتخاری و فرهنگ‌سازی ترافیکی شاهد بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش تخلفات رانندگی سطح شهر مشهد باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید