شهری

آغاز ثبت نام رایگان آموزش سواد به شهروندان مشهدی

تفاهم‌نامه‌ای در شهریورماه 98 توسط شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد که بر آن اساس، مدیریت شهری مشهد با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی در این شهر به نهضت سوادآموزی خراسان رضوی یاری دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از آغاز ثبت نام رایگان آموزش سواد خواندن و نوشتن به شهروندان مشهدی تا ۳۰ دیماه سال جاری خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، شهریار آل شیخ با بیان اینکه بر اساس آمارهای سازمان نهضت سوادآموزی کشور، تعداد ۲۹ هزار ایرانی بی‌سواد در مشهد زندگی می‌کنند، اظهار کرد: هم اکنون در ۸۱ بلوک شهری، بیش از ۱۰۰ نفر بی‌سواد سکونت دارند که بیشتر این بلوک‌ها در مناطق ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ و ۱۲ مشهد قرار دارد.

وی با اشاره به الحاق مشهد به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو در تیرماه سال جاری افزود: تفاهم‌نامه‌ای در شهریورماه ۹۸ توسط شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد که بر آن اساس، مدیریت شهری مشهد با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی در این شهر به نهضت سوادآموزی خراسان رضوی یاری دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه کمپین وقف سواد به همین منظور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: شهروندان فاقد مهارت خواندن و نوشتن می‌توانند تا ۳۰دی‌ماه جاری ضمن تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد (۱۳۷) و نهضت سواد آموزی خراسان رضوی تلفن؛ (۳۲۲۵۳۵۶۰) در کمپین وقف سواد ثبت نام کنند.

آل شیخ در پایان گفت: این طرح کاملاً رایگان بوده و با اهتمام سمن‌ها و خیرین، شوراهای اجتماعی محلات، ادارات فرهنگی مناطق و فرهنگسراهای شهرداری مشهد و راهبری توأمان سازمان فرهنگی اجتماعی و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید