اسلایدراقتصادی

حمایت شورا و شهرداری مشهد از مشاغل خرد خانگی

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در نخستین هم آفرینی کارآفرینی مشهد مطرح کرد

 رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه زن سرپرست خانوار و گروه‌های خاص، مشاغل خرد خانگی می‌تواند محیط امنی را فراهم کند، ما نیز در شورا حمایت می‌کنیم.

به گزارش صدای مشهد، فاطمه سلیمی، امروز ۲۰خرداد ماه، در نخستین هم آفرینی کارآفرینی که در سالن شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد اظهار کرد: در این دوره شورا توجه جدی به بازآفرینی، اشتغال و کارآفرینی داریم و سعی داریم اقدامات ویژه‌ای در این حوزه انجام دهیم.

سلیمی تاکید کرد: اساس این اقدامات توسط سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد است و بر همین اساس مصوبه‌ای برای حمایت، توانمندسازی و توسعه اشتغال و کارآفرینی در شورای شهر وجود دارد که طبق آن شهرداری مکلف است در جهت توسعه کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های محل خرد خانگی در محلات هدف بازآفرینی، نسبت به بهره برداری از فضاهای در اختیار خود شامل ساختمان‌های بلااستفاده مناطق و سازمان‌ها برای ایجاد مراکز رویش اقدام نماید.

وی در خصوص این مصوبه ادامه داد: شهرداری مکلف است حداقل جهت راه اندازی چهار ساختمان در سال اقدام نماید و نسبت به پیگیری دریافت اعتبارات لازم برای توسعه مراکز رویش از دستگاه‌های مربوطه مطابق با تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ و آیین نامه اجرایی آن اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه شورا افزود: در مرکز رویش نوین که در محله نوده افتتاح شد، تنها دغدغه فعالان این مرکز این نیست که مکان اختصاص داده شود، بلکه آنها می‌خواهند که بتوانند از ظرفیت‌های دیگر شهرداری در فروش، توسعه و آموزش استفاده کنند. سازمان بازآفرینی در کنار اقدامات خوبی که برای ایجاد این مراکز انجام داده باید این اقدامات را سرعت ببخشد و راه را برای کارآفرینان هموار سازد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مشهد گروه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که باید در یک شورا یا گروه جمع شوند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود. ما در شورا نیز در این زمینه کمک خواهیم کرد. کارآفرینان باید مأمنی داشته باشند که حمایت شوند.

وی با بیان اینکه یکی از علل پیشرفت‌های کشورهای توسعه یافته، حوزه مشاغل خرد خانگی است، عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر باید در کنار دستگاه‌های متولی قرار گیرد و در این زمینه فعالیت کند. این برنامه‌ها فتح بابی برای اجرای برنامه‌های قوی‌تر در این حوزه خواهد بود.

سلیمی بیان کرد: در حوزه زن سرپرست خانوار و گروه‌های خاص، مشاغل خرد خانگی می‌تواند محیط امنی را فراهم‌ کند، ما نیز در شورا حمایت می‌کنیم. سازمان بازآفرینی باید بررسی کند که در حوزه اشتغال و کارآفرینی از کجا می‌تواند شروع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید