اجتماعیاسلایدر

عزت و موفقیت شهید سلیمانی در اعتقاد به ولایت و حرکت در آن مسیر بود

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس مطرح کرد

در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت ، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از دانشگاه رضوی برای برگزاری چنین مراسمی، سخنان خود را به دو بخش انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی تقسیم کرد.

به گزارش صدای مشهد، سخنران مراسم پیرامون انقلاب اسلامی بیان داشت: برادران عزیز انقلاب اسلامی در زمانی با رهبری امام به وجود آمد که دو ابر قدرت شوروی و آمریکا جهان را به دو قسم بلوک شرق و غرب تقسیم ک رده بودند.

وی افزود: به لحاظ نظریه پردازی و علمی هم جا انداخته بودند که هیچ کشوری نمی تواند مستقل باشد و در حیات باید وا بسته به یکی از این دو قدرت باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: کتاب های فراوان نوشتند افراد برجسته در دنیا نظریه دادن و این به عنوان نظریه علمی جا افتاد .

وی ادامه داد: نشریات و مقالات فراوان و مطالب بسیار نوشتند و گفتند و سخنرانی کردند تا به مردم دنیا ، دولت مردان و حتی به علما این باور را القاء کنند که بدون وابستگی به این دو ابر قدرت کسی نمی تواند زندگی کند .

وی افزود: اما خدا وند متعال ذخیره خود حضرت آ یت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را در زمانی حدود ۶۰ سال پیش قرار داد که قیام کرد و با سخنرانی های حکیمانه و شجاعانه از علمای قم و نجف و دین خواست به داد اسلام برسند و آن روز فرمود گرفتاری ما از آمریکا و اسر ائیل است.

سخنران مراسم بیان داشت: امام مدتی در زندان بود بعد روشنگری ها به ترکیه و عراق فرستاده شد تا شخصیت وی تحت الشعاع قرار بگیرد اما پایگاه علمی و حوزوی وی قوی تر و بروز ظهور ش بیشتر شد .

وی افزود: آمر یکا و شاه و صدام امام را دوباره به فرانسه تبعید کردند در روستا ی نوفل لوشاتو  ساکن شد اما از آنجا هم سخنرا ن ی و بیانیه داد تا به ایران آ مد و برخلاف میل دولت موقت آن زمان و بعد ۱۵ سال مردم آن استقبال باشکوه را انجام دادند و آن سخنرانی معروف در بهشت زهرا که بعد ده روز محقق شد و دولت مردان فرار کردند و انقلاب به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امام ۱۲ فروردین سال ۵۸ از مردم خواست به نظام آ ینده رای بدهند صراحتا گفتن د نه شرقی نه غربی ، جمهور ی اسلامی که بالای ۹۸ درصد رای آورد که این در دنیا بی سابقه بود.

شکست ساختار قدرت دنیا

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت بیان داشت: این اقدام رفراندوم نظام حکومتی امام با پشتیبانی مردم ساختار سیاسی قدرت دنیا را درهم شکست. بیش از ۲۰۰ سال بود نظریه خود را قالب کرده بودند اما این بزرگترین ضربه ای بود که از انقلاب خورد ند و ساختار قدرت از بین رفت و کتاب های ی که بر رد حکومت مذهب نوشتند را باطل کرد .

وی افزود: خواستند نظام را از بین ببرند در طبس که رسوا شدند و امام این را امداد الهی دانست و دولت آمریکا تحقیر شد و کارت ر هم طبق پیش بینی امام رای دوباره نیاورد . می خواستند مراکز حساس را بمباران کنند که لو رفت و توطئه خنثی شد. بعد جنگ قومی مذهبی و بعد منافقین به شکلی دیگر و پس از آن هم جنگ تحمیلی همه جانبه را ایجاد کردند .

وی ادامه داد: صدام که حمله کرد با حمایت قدرت ها بمباران نقاط مهم را داشتند دیوارنویسی کردند که ما آمدیم بمانیم اما نتوانست ند مقابل ملت ایثارگر که به فرماندهی امام و با اخلاص در صحنه بودند بجنگند و مطلقا شکست خوردند چرا که می خواستند هم انقلاب را از بین ببرند و هم ایران را تجزیه کنند که به هیچ یک از این دو مقصود نرسیدند و این پیروزی ما بود.

صدور انقلاب با منطق منطبق بر فطرت بشر

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: در هر زمانی جنگ بوده بخشی از خاک ایران از دست رفته الا د ر زمان نظام ولایت فقیه که دشمن نتوانست و بعد آن هم در سازمان ملل صدام متجاوز شناخته شد.

وی افزود: تحریم ها و برنامه های بعد را تا بحال داشتند که فلج کننده بود اما جمهوری اسلامی عقب ننشسته و مثل شجره طیبه حالا شاخ و برگ دارد و این انقلاب به جهان با منطق مطابق با فطرت بشر برای هر دین و مذهبی صادر شد.

وی ادامه داد: شکر خدا جمهوری اسلامی در دنیا نفوذ بین المللی دارد برای حمله به سوریه زمان و مدت اعلام کردند موفق نشدند رسما اعلام کردند در خاورمیانه خلاف نظر ایران نمی شود کار کرد.

سخنران مراسم گفت: به عراق حمله کردند و موجود خبیثی که خودشان قدرت دادند را مجبور شدند از سر راه بردارند با تمام توان حمله و قتل و غ ارت و جنایت کردند با اعتراف خودشان می گویند هفت هزار میلیارد خرج کردیم اما چشد؟ ب عد سقوط صدام و چند دهه بعد گفتند عراق دو دستی تقدیم جمهوری اسلامی شد تا جایی که ت رامپ بی عقل هم شبانه و چراغ خاموش وارد عراق شد.

وی افزود: داعش را برنامه ریزی کردند شعار بعثی ها را این بار اینها دادند و به س احت حضرت زینب اهانت کردند که ما خطای بنی امیه را تکرا ر نمی کن یم همه را از دم تیغ می گذرانیم اما در نهایت چشد؟!

وی ادامه داد: تمام اینها مقدمه زدن نظام جمهوری اسلامی بود که در ایران مستقر شده بود آمریکایی که ۶۰ هزار مستشار در این مملکت داشت آموزش نیروی اسرائیل در ایران بود پهلوی اول و دوم را آوردند و وکیل و زیر با نظر آنها بود حالا هر کار کردند نتوانستند نظام اسلامی را از سر راه بردارند با داعش اقدام کرد ه و از موصل عراق شروع کردند .

پرچم دار مبارزه با دشمن

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت بیان داشت: خلف صالح امام شکننده ساختار قدرت دنیا ، حضرت آ یت الله امام خامنه ای فرمودند باید به مردم عراق و سوریه کمک کنیم آنها هم درخواست کردند ولی خیلی ها مخالف بودند و این پرچم را آقا به دست سر دار شجاع مومن معتقد و متدین به نام شهید سلیمانی داد که این سرباز فداکار قرآن و اهل بیت با تمام وجود و اعتقاد آن را پذیرفت.

وی افزود: همین کردهای اقلیم که درخواست کردند با ۶۰ نفر شهید سلیمانی خود را به آنجا رساند و باعث نجاتشان شد. ۸۵ درصد سوریه را داعش اشغال کرده بود بشار هم ماند و شهید سلیمانی با برنامه ریزی پاکسازی کرد تا خود را با تمام قدرت به بوکمال مرز عراق صحرای خشک و داغ با گرمای ۵۷ درجه رساند .

و ی ادامه داد: حالا جمهوری اسلامی از ایران به عراق و سوریه و لب ن ان صادر شد سردار هم رسما مرگ داعش را اعلام کرد . در این ۴۴ سال قدم به قدم دشمن شکست خورد در جنوب لبنان هم آنطور اس رائ یل از سیدحسن نصرالله شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: بعد شوروی خواستند نظم نوین جهانی به نفع خود برقرار کنند از خاورمیانه جدید بدون ایران صحبت کردند اما همه افکار و نقشه ها بر باد رفت شعار نیل تا فرات شد دیوارهای بتنی ب ر ای در امان ماندن از حمله نیروهای مقاومت!

وی افزود: شهید سلیمانی توکل و ایمان به خدا داشت از دشمن و تجهیزات و کثرت او نترسید فرماندهی همه نیروهای مقاومت را ب ه عهده گرفت فاطمیون زینبیون علویون حیدریون فاتحین همه با هم یک لشگر بین المللی در مقابل دشمن شدند و مبارزه کردند.

وی گفت: دشمن در سال ۷۸ و بعد ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ مدام توطئه کرد اما نتوانستند به جایی برسند در جبهه مقاومت زمین خورده و رسوا شده که از درون می خواهد ضربه بزند.

وی ادامه داد: کرانه باختری سرزمین مقدس اسرائیلی ها است اما اکنون بالای ۵۰ درصد نیروی نظامی اسرائیل درگیر همین نقطه شده و ابتدا با سنگ اما اکنون با سلاح در آنجا مردم جلوی آنها مقاومت و ایستادگی می کنند.

جنگ ترکیبی و متفاوت با گذشته

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت بیان داشت: برخلاف روش متداول گذشته در این جنگ ترکیبی ابتداد رسانه و فضای مجازی را فرستادند و فکر می کردند کار تمام است کارهایی هم کردند اما باز با مقاومت شهدای امنیت م ردم و جوانان دوباره شکست خوردند و می دانند با این روش نمی توان جمهوری اسلامی را شکست بدهند.

وی افزود: به فرموده رهبری سرباز این میدان جوانان ما هستند که این نعمت را خدا به برکت شهدا و جانبازان و شهید سلیمانی عطا کرده و نقش امام و خلف صالحشان در این زمینه بی بدیل است محور اصلی کار بوده و دشمن فهمیده که باید عمود خمیه را بزند .

شخصیت فردی شهید سلیمانی

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در بخش دوم خود به شخصیت سپهبد شهید سلیمانی پرداخت و گفت: ش هید سلیمانی یک شخصیت فردی و یک اجتماعی داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی ب ه لحاظ فردی ، متدین و مومن و معتقد به دین و قرآ ن و اهل بیت بود و غیر از خدا از کسی ترس نداشت. کارها را با یاد خدا آغاز می کرد و به دیگران هم چنین توصیه ای داشت.

وی ادامه داد: با خدا و قرآن زندگی می کرد آخرین سخنرانی وی در جمع فرماندهان دعاهای ی مربوط به نماز شب و دعا ی نیمه شب را می خواند . اهل تقدس و دعا بود اما خود را مقدس نمی گرفت اهل شوخی و رفاقت بود .

وابسته به ولایت و امامت

سخنران مراسم گفت: ارادت و ارتباط با اهل بیت هم به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام در رفتار و کردار وی مشهود بود . مجالس هفتگی در منزل خود می گرفت و یا در بیت الزهرا (س) همیشه خود اقدام به حضور و مدیریت مراسم داشت در حالی که نظافت سرویس ها را هم مخفیانه خودش انجام می داد.

وی افزود: وابسته به عناوین و مقام نبود می گفت دلبسته به عناوین و اسیر این مقامات نب اشید همیشه آ رزوی شهادت داشت به هرک سی می رسید دعای ش هادت طلب می کرد و وابسته به هیچ حزبی نبود نه چپ نه راست نه اصلاح طلب و نه اصول گرا، بلکه وابسته به ولایت و امامت بود زمان امام به ایشان و بعد هم به مقام معظم رهبری اعتقاد داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی می گوید برای نجات اسلام از خیمه ولایت جدا نشوید قسم جلاله می خورد که حضرت آ قا سر آ مد همه روحانیت است و به این موضوع اعتقاد داشت.

شخصیت اجتماعی شهید سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت در بُعد اجتماعی شهید سلیمانی گفت: آ دم جامع نگر و صاحب نظر بود تمام میدان را بررسی می کرد سابقه نیرو قدسی نداشت اما مدتی وقت گذاشت سرزمین مسولیت خود را بشناسد س اعت ها جلسه و کار بدون استراحت داشت.

وی افزود: ایمان ، اخلاص و تقوا و جامع نگری همراه با شجاعت است که در حضرت امام و حضرت آقا هم نمود داشته و این اوصاف خوب با شجاعت مطرح می شود و شهید سلیمانی هم نترسید و با اعتقاد در میدان برنامه ریزی و با شجاعت کار کرد که دشمن فهمید در مقابل چه کسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن با فکر خطا و غلط گفت سر پیکر مقاومت را بزنیم تا حیات آن را از بین ببریم . سردار هم می دانست و گفته بود که دشمن می داند کجا می روم و هر زمانی که منفعتشان باشد من را می زنند اگر تا بحال نزدند به نفعشان نبوده است.

ثمره جوشش خون سلیمانی

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: خون پاک شهید سلیمانی جوشش پیدا کرد و سلیمانی شهید خطرش بیش از سلیمانی زنده برای دشمن شد و جبهه مقاومت رشد و نمو پیدا کرد.

وی افزود: امریکا ، اسرائیل و عربستان و چند کشور چند سال تلاش کردند تا دولت مدنظرشان را در عراق حاکم کنند اما به یاری خدا و تلاش عزیزان مقاومت به ویژه سردار قاآنی دولتی سرکار آمد که همراه جمهوری اسلامی است.

درس شهید سلیمانی

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با طرح سوالی که ما از شهید سلیمانی چه درسی بگیریم ؟ ! به نقل کلام وی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی می فرماید « اگر ما بخواهیم یک تربیت حقیقی و اد ا ره حقیقی در ابعاد گوناگون و یا فرضیه هایی را در ابعاد دینی و حکومتی اشاعه بدهیم جامع ترین آ ن در این دو کلام است ، کلام امام دیروز جامعه و کلام امام امروز جامعه، متاسفانه در هر دو جایگاه علمی هم حو زه مقدس و هم در دانشگاه محترم این دو نظریه مظ نون به غریب است من خودم دانشجو بودم و آ نچه که در دانشگاه ما مطرح بود وصیتنامه امام به صورت داوطلبانه بود در بحث مقام معظم رهبری هم بسیار بعید می دانم درسی در دانشگاه وجود داشته باشد . متاسفانه در حوزه های علمیه ما که باید پایه اصلی تدریس تفکر فقه و عرفان و معرفت و تربیت امام باشد امام غایب است مقام معظم رهبری هم محروم و غایب است اگر بخواهیم این تربیت بطور جدی در ابعاد مختلف جامعه و حوزه ریشه بدواند باید در تربیت نخبگ ان در دانشگاه و حوزه این دو فکر متعالی و عالی که همه ابعاد مختلف و نظریات متعالی در آن وجود دارد اهتمام جدی و اساسی بشود. »

دشمن اندیشه امام و رهبری را هدف گرفته است

سخنران مراسم با انتقاد از توجه به نظریات غربی به عنوان نظریه علمی و عدم توجه به اندیشه امام و رهبری با این نگاه گفت: به اندیشه و تفکر همه بزرگان احترام می گذاریم اما کدام اندیشه و تفکر ما را نجات داد دنیا و ساختار قدرت را شکست جز اندیشه امام و حضرت اقا ؟!

وی افزود: هنوز بر این اندیشه ها به عنوان یک مبانی علمی نگاه نمی کنیم و این حیف و مایه تاسف است بحث های مختلفی داریم که اندیشه امام و رهبری را دارد و دشمن هم همین را می زند بیشترین هجمه و اهانت و جسارت دشمن به امام بوده و بعد ایشان به رهبری چرا؟! معلوم است اندیشه و نظریه او نقطه اصلی دشمن را هدف گرفته و از بین برده است.

و ی ادامه داد: مهمترین آ ن تفکر و اندیشه عدم جدایی دیانت از سیاست است دین اجتماعی است و فردی نیست امام در منشور روحانیت که بسیار مطالب مهم ی دارد می فرماید فقه ما فردی بوده متاسفانه و ما باید در جامعه آن را پیاده کنیم و تمام این حملات نظامی و اقتصادی برای این است که ما نگ وئیم اسلام جوابگوی امروز ما است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: در این دوسه ماه حمله دشمن به همین عمود و خیمه انقلاب بوده و دشمن این را فهمیده است .

وی افزود: کلمات و اندیشه امام را ببینید بیانیه گام دوم انقلاب را هم بخوانید مسائل بسیار مهمی در آن است که آقا فرمودند کمک کنید در جامعه محقق شود.

وی در پایان گفت: این راهی بوده است که شهید سلیمانی به آ ن اعتقاد داشته و طی کرده و این عزت و عظمت دنیا و آخرتی که دارد به واسطه حرکت در این مسیر است که با اعتقاد بدان عمل کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید