اسلایدراقتصادی

افزایش دهندگان قیمت کالاها منتظر جریمه باشند

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ملی هر گونه کالا نباید با افزایش قیمت روبه‌رو باشد لذا در صورت لزوم با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ملی هر گونه کالا نباید با افزایش قیمت روبه‌رو باشد لذا در صورت لزوم با متخلفان برخورد خواهد شد.

محمدرضا مس فروش در خصوص برنامه‌های این سازمان در حوزه نظارت و بازرسی قیمت‌ها با توجه به اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: در حوزه مرتبط با سازمان صمت همه دوستان و همکاران ما در معاونت بازرگانی و معاونت نظارت به صورت مستقیم به این مسئله ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بازرسان اتحادیه‌ها همه به صورت فعال به تخلفات رسیدگی می‌کنند، افزود: در سه حوزه تأمین، توزیع و نظارت و بازرسی اقدامات لازم همکاران ما از همان روز اول بعد از اصلاح قیمت بنزین، بازرسان با حضور در صحنه و بازدیدهای میدانی با کوچک ترین تخلفی در خصوص افزایش قیمت کالاها برخورد کرده و خواهند کرد.

مس فروش با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهد تخلفات از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴  با ما در ارتباط باشند، ابراز کرد: در حوزه رصد و پایش نیز با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ملی، با توجه به اصلاح نرخ بنزین هر گونه کالا نباید با افزایش قیمت روبه‌رو باشد لذا در صورت لزوم با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه کمبود کالاهای اساسی نیز در حال حاضر هیچ کمبودی در استان نداریم، گفت: من با بازدیدهای میدانی نیز این مسئله را تایید می‌کنم که هیچ کمبودی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به کمبود برنج پاکستانی نیز ادامه داد: در چند روز گذشته در زمینه برنج پاکستانی قیمت آن از حد متعارف بالاتر رفته بود و مردم از آن گله‌مند بودند، اما با توجه به ورود برنج پاکستانی و قیمت گذاری جدید بر روی آن انجام شد و در حال حاضر قیمت مصوب آن  به کیلویی هشت هزار ۹۰۰  تومان رسیده است.

مس فروش با بیان اینکه در ۲۲ مرکز مشهد اعم از فروشگاه‌های شهرداری و تعاونی‌های مصرف برنج پاکستانی توزیع شده است، ابراز کرد: در صورت اتمام برنج در فروشگاه‌ها با توجه به سهمیه امکان شارژ مجدد آن برای تمامی ۲۲ مرکز وجود دارد.

 رئیس سازمان صمت خراسان رضوی اظهار کرد: با این شرایط امیدواریم تا در این زمینه در بازار شاهد آرامش باشیم. در حوزه مرغ نیز در این چند روز از قیمت مصوب پایین‌تر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تخم مرغ شاهد کمی افزایش بوده‌ایم، افزود: کاهش قیمت در زمینه میوه و تره بار را نیز شاهد هستیم.

مس فروش با بیان اینکه بعد از اصلاح قیمت بنزین در حوزه گوشت قرمز دچار التهاب بوده‌ایم، ابراز کرد: طی یک هفته گذشته قیمت گوسفنده زنده از حدود ۳۴ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان رسید، اما با تهمیدات همکاران حوزه بازرسی و نظارت قیمت به شدت کاهش یافت و در فاز اول به ۳۸ هزار تومان و در فاز دوم به ۳۵ هزار تومان رسید. امیدواریم در روزهای آینده نیز به ۳۰ هزار تومان کاهش داشته باشد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه روزه و یا یک روز در میان جلسات کمیته تنظیم بازار تشکیل می‌شود، گفت: تصمیمات این جلسات به اتحادیه‌ها ابلاغ می شود تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه از امروز قیمت محصولات غذایی کنسروی از قیمت قبل از اصلاح قیمت بنزین ۱۳ درصد با کاهش قیمت روبه‌رو است، گفت: گرانی گوجه فرنگی نیز چون در زمان غیر فصل برداشت گوجه هستیم و به اصطلاح از زمان آن عبور کرده‌ایم، کمی افزایش را شاهد هستیم ولی قیمت جدید آن از ابتدای اذرماه تعیین می‌شود.

مس فروش با اشاره به قیمت میوه‌، اضافه کرد: قیمت نارنگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش داشته است، قیمت پرتقال تامسون نیز چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین سیب زرد نیز در مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۰ درصد روبه‌رو است./مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید