اسلایدراقتصادی

روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تانکر فاضلاب خام در کشف‌رود تخلیه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تانکر فاضلاب خام در کشف‌رود تخلیه می‌شود، باید برای تصفیه این حجم فاضلاب به شدت آلوده تصفیه‌خانه‌ای ساخته شود تا آن را برابر استانداردهای محیط زیست تصفیه کند.

به گزارش صدای مشهد، محمد علائی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای کشف‌رود اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۷ شهریور، مهندس رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی به اتفاق معاون استاندار، فرماندار مشهد و ریاست سازمان جهاد کشاورزی سرزده از کشف‌رود بازدید کردند.

وی افزود: روز شنبه ۲۱ شهریور نیز جلسه ستاد تدبیر استان با موضوع کشف‌رود در دفتر استاندار با حضور همه اعضا برگزار شد. در ادامه پنج نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۲۶ شهریور با جمعی از مدیران استان و شهردار مشهد از کشف‌رود بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با قدردانی از زحمات تمام افرادی که  نجات و احیای کشف‌رود دغدغه آن‌ها است، بیان کرد: برای نجات و احیای کشف‌رود تصمیم‌های ارزنده و مبارکی گرفته شده و کارهای بزرگ و ماندگاری هم انجام شده، با این‌ همه راه نرفته و کارهای باقی‌مانده هم کم نیست.

علائی در خصوص تهدیدهای کشف‌رود گفت: در طول۸۰ کیلومتر در شمال کلان‌شهر مشهد، از ۵ کیلومتر غرب بلوار شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی تا۱۰ کیلومتر بعد از خرمشهر در شرق، همه جا به حریم بستر کشف‌رود تجاوز شده بود و از کشف‌رود بزرگ جز جوی کوچکی با زهرابی بویناک و سمی، چیزی باقی نمانده بود.

 وی با اشاره به تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای ویژه و خطرناک در حریم و بستر رودخانه کشف‌رود تصریح کرد: از تصفیه‌خانه پرکندآباد در غرب تا چرمشهر، به طول۶۰ کیلومتر، به کشف‌رود انواع فاضلاب‌های خام شهری، خانگی و صنعتی و بدتر از همه فاضلاب به شدت آلوده چرمشهر و پساب‌های بد تصفیه شده تخلیه می‌شده و می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی در بستر تصرف شده کشف‌رود با فاضلاب‌های به شدت آلوده کشاورزی و صیفی، سبزی خوردن و میوه‌های سالادی تولید کرده و سلامت، بهداشت و امنیت غذایی خود، خانواده و مردم را تهدید می‌کردند.

علائی با اشاره به تخلیه فاضلاب‌های صنعتی توسط واحدهای صنعتی غیرمجاز و برپایی خانه‌های فساد در بستر تصرف شده کشف‌رود گفت: تمام این اتفاقات موجب شده بود که این رودخانه به کانونی از انواع بیماری‌ها و پشه سالک تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید