اسلایدرفرهنگی

روزنامه کهنسال اطلاعات راوی صادق ۴ نسل ایرانیان

مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه در خراسان رضوی برگزار شد

رئیس سازمان شهرستان های موسسه اطلاعات گفت:روزنامه کهنسال اطلاعات در یک قرن گذشته شاهد و راوی صادقی از غم،  شادی و تلخ و شیرینی های ۴ نسل ایرانیان بوده است.

همایون امیرزاده، رئیس سازمان شهرستان های موسسه اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه در خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و یادبود بزرگمرد رسانه زنده یاد دعایی، استان بزرگ خراسان رضوی را دارای ظرفیت های فرهنگی و مذهبی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با یادآوری اینکه «آقای غفاریان» با توصیه مقام معظم رهبری، وارد مجموعه شدند، افزود: ایشان انصافا به خوبی این کار را به سرانجام رساندند.

امیرزاده گفت: روزنامه اطلاعات قدمت یک قرن دارد، اگر معتبرترین بنگاه های اقتصادی کشور را از زمان تاسیس بررسی کنیم، این روزنامه از قدیمی ترین این بنگاه ها است که  نظم و استمرار فعالیت آن در یک قرن گذشته ادامه داشته است.

وی ادامه داد: آرشیو این روزنامه شگفت است و بخشی از خراسان هشتاد ساله شما نیز در این آرشیو موجود است که در فرصت مناسب منتشر می شود.

به گفته وی، تداوم این رسانه در این سالها باعث ذخیره اعتباری روزنامه شده است و داده های این روزنامه اعتبار شایانی دارد که گذشته درخشان را به حال و آینده گره زده است.

وی با یادآوری اینکه این روزنامه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب کهنسال ذکر شده است؛ افزود: این روزنامه کهنسال در یک قرن گذشته شاهد و راوی صادقی از غم، شادی، تلخ و شیرینی های حداقل ۴ نسل ایرانیان پاک نهاد بوده  است و یک قرن تاریخ و روایت را می توانید در این روزنامه جستجو کنید.

وی افزود: از  تلخی ها، شیرینی ها، حتی شکست ها و همه حوادثی که بریک ملت رفته است را در این روزنامه به عنوان راوی صادق می توانید، ببینید.

وی بیان کرد: تاثیرات سیاسی و فرهنگی این روزنامه بر حوزه نخبگانی و مخاطب عام ایرانی و ارتباط نسلی مخاطبان با روزنامه اطلاعات، بسیار متفاوت و منحصر بفرد و در واقع تداوم چهار نسل ایران بوده است.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های رییس شورای شهرستان های خراسان رضوی درباره بروزرسانی و آغاز فعالیت این روزنامه در فضای مجازی، گفت: بزودی و در اول سال آینده شاهد تدبیر جدید مدیریتی در روزآمد کردن روزنامه خواهیم بود و وضعیت تازه تری را  شاهد خواهیم بود.

*ویژگی های روزنامه

وی در ادامه به ویژگی های روزنامه اطلاعات اشاره کرد و گفت: قدمت قریب به یکصدسال،  خوشنامی، اعتدال،  تداوم و انباشتگی داده هلی روزنامه اطلاعات موجب افزایش ذخیره سازی اعتباری آن شده و حال و آینده روزنامه به گذشته درخشان آن پیوند خورده است.

امیرزاده در ادامه از مرحوم دعایی و ولایت پذیری او یاد کرد و شیوه مدیریت و ساده زیستی ایشان را در مدیران منحصربفرد دانست.

همچنین امیرزاده به ادامه سرپرستی این روزنامه توسط دکتر صالحی اشاره و او را فرزند شایسته خراسان خواند و افزود: در حکم رهبر انقلاب به ایشان نکات مهم و قابل مکثی وجود دارد.

وی به قرائت حکم رهبر انقلاب پرداخت که متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

جناب آقای سید عباس صالحی دامت توفیقانه

روزنامه‌ی کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهائی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است.

چند وجهی بودن نگاهها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه‌ئی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است.

برادر انقلابی و پسندیده خصال مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، که علاوه بر افتخار نمایندگی از سوی امام عظیم‌الشأن در آن روزنامه، از سوی اینجانب نیز سالها این مأموریت را بر عهده داشتند، به گونه‌ئی شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند.

اکنون پس از درگذشت تأسف‌بار ایشان جنابعالی با سوابق درخشان علمی و مبارزاتی و انقلابی و تصدی مسئولیتهای خطیر در نظام جمهوری اسلامی، در صدر فهرست افراد مناسب برای اجرای این مأموریت می باشید.

لذا اینجانب شما را به نمایندگی خود در موسسه و روزنامه‌ی اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب میکنم و توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

*انتظارات از شعب استانی

وی در ادامه تاکید کرد: انتظارات از شعب استانی این است که به میراث فرهنگی و تمدن هر منطقه توجه و به فضای نخبگانی و عمومی انتقال داده شود.

همچنین شعب استانی باید به مسیر توسعه منطقه ای و استانی توجه و در توجیه مدیران  ارشد و تصمیم سازی ها در سطح ملی، موثر باشند.

وی گفت: باید به مفاخر و استعدادهای خلاق و جوان هر استان در ابعاد و زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی، اقتصادی، هنری در رسانه ها پرداخته شود.

مچنین امیرزاده افزود: باید با ایجاد گفتگوهای نخبگانی و فرهیختگان استانی رسانه های استان بر مسائل و چالش های مهم کشور اثرگذار باشند.

به گفته وی، انتظار می رود که به مزیت های نسبی هر استان پرداخته و از این مزیت ها برای رسانه اطلاعات نیز استفاده شود.

*مزیت های خراسان

وی در ادامه به مزیت های استان خراسان پرداخت و گفت: حرم رضوی و زائران ایرانی و خارجی، میراث تاریخی آستان قدس رضوی، حوزه های خراسان و دانشگاه های مشهد، رسانه های استان، روابط استان با کشورهای همجوار فارسی زبان، مفاخر استان و مزیت های اقتصادی خراسان بزرگ از پتانسیل ها و مزیت های این استان است.

سرپرست سابق روزنامه اطلاعات  نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری و خیرمقدم به میهمانان برنامه، اظهار کرد:  معمولا در این جلسات از گذشته می گویند،  سال ۶۱ بفرموده مجموعه اطلاعات را به مدت موقت تحویل گرفتیم که بتدریج تا سال ۷۲ موقتی و هر شش ماه تمدید شد تا سرانجام شد ۴۱سال.

محمد فرید غفاریان، ادامه داد: زمانی که سرپرستی روزنامه را تحویل گرفتم، سرپرست سابق آقای صالحی بودند که فعالیت هایشان بسیار منظم بود و ما طی این سالها همان راه را ادامه دادیم.

وی از آقای صالحی، سرپرست اسبق به عنوان یکی از خوشنام ترین های رسانه یاد کرد؛ افزود: امروز ضمن تبریک به آقای فرجادی درخواست دارم همان شیوه آقای صالحی و نظم ایشان را ادامه دهند و امروز این سرپرستی منظم ترین و خوش حساب ترین دفتر روزنامه اطلاعات در کشور است.

همچنین سید محسن فرجادی، سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم ضمن اشاره به سالگرد سردار سلیمانی و تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) افزود: امیدوارم به برکت این روزها فرصتی ایجاد شود تا موثر واقع شویم و این همزمانی با این روزها را به فال نیک می گیرم و خوشحالم جایگاه ارزشمند یکی از بزرگان و پیشکسوتان رسانه استان را تحویل می گیرم.

*خراسان رضوی منظم ترین سرپرستی استانی در کشور

سرپرست سابق روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری و خیرمقدم به میهمانان برنامه، اظهار کرد:  معمولا در این جلسات از گذشته می گویند،  سال ۶۱، بفرموده، مجموعه اطلاعات را به مدت موقت تحویل گرفتیم که بتدریج تا سال ۷۲ موقتی و هر شش ماه تمدید شد تا سرانجام شد ۴۱سال.

محمد فرید غفاریان، ادامه داد: زمانی که سرپرستی روزنامه را تحویل گرفتم، سرپرست سابق آقای صالحی بودند که فعالیت هایشان بسیار منظم بود و ما طی این سالها همان راه را ادامه دادیم.

وی از آقای صالحی، سرپرست اسبق به عنوان یکی از خوشنام ترین های رسانه یاد کرد؛ افزود: امروز ضمن تبریک به آقای فرجادی درخواست دارم همان شیوه آقای صالحی و نظم ایشان را ادامه دهند و امروز این سرپرستی منظم ترین و خوش حساب ترین دفتر روزنامه اطلاعات در کشور است.

*رهبر انقلاب دکتر صالحی را بمن معرفی کردند

فیاضی، عضو هیات رییسه خانه مطبوعات در این جلسه درباره روزنامه اطلاعات، گفت:  این روزنامه برای من نوستالژیک است و از جهت دیگر برای من مهم بود زمانی که روزنامه قدس تاسیس شد، اولین تجربه ها را از آقای دعائی کسب کردم.

وی از تواضع و فروتنی حجت الاسلام دعایی یاد کرد و افزود:  ساده زیستی ایشان قابل تامل بود و ایشان را بیاد داریم که بعد از جلسات با تاکسی تردد می کردند.

وی انتصاب دکتر صالحی را نیز انتصابی شیرین خواند و گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان تعدادی از افراد را برای همکاری در روزنامه قدس به من معرفی کردند که یکی از این افراد دکتر صالحی بود که ایشان مدتها برای ما یادداشت می نوشتند.

وی در ادامه به تودیع سرپرست سابق روزنامه اطلاعات اشاره کرد و افزود: آقای غفاریان، سرپرست روزنامه اطلاعات و آقای رضایی،( سرپرست روزنامه جمهوری) از پیشکسوتان رسانه، اولین دوستان رسانه ای من در مشهد بودند.

وی گفت: حاج آقای غفاریان هم همان روحیات و تواضع، فروتنی توانمندی و مهربانی را مانند حجت الاسلام دعایی داشتند و  بعد از ۴۰ سال از  تلاش های او در عرصه رسانه تقدیر می شود.

وی از سابقه درخشان روزنامه اطلاعات یاد کرد و افزود: درباره منش این روزنامه اینکه در این سالها وابسته نشده قابل تقدیر است.

*ضرورت فعالیت رسانه های رسمی

رییس شورای استان خراسان رضوی نیز در این جلسه به ضرورت فعالیت رسانه های رسمی تاکید کرد و گفت: بسیاری از اتفاقات تلخ اخیر به دلیل دروغ پردازی  های مجازی بود و این اهمیت رسانه رسمی را بیشتر نمایان کرد.

حاجی بگلو افزود: باید کاری کنیم فضای رسانه ما پیشینه خود را حفظ کند و قطعا مکتوب بودن رسانه همچنان دارای اهمیت ویژه است.

وی ابراز امیدواری کرد، دفتر روزنامه اطلاعات مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری همکاری موثری را در آینده داشته باشند.

محسن فرجادی، سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم ضمن اشاره به سالگرد سردار سلیمانی و تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) افزود: امیدوارم به برکت این روزها فرصتی ایجاد شود تا موثر واقع شویم و این همزمانی با این روزها را به فال نیک می گیرم و خوشحالم جایگاه ارزشمند یکی از بزرگان و پیشکسوتان رسانه استان را تحویل می گیرم.

مراسم تکریم و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی با حضور مدیران این موسسه، جمعی از مدیران رسانه، شورای شهر و آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم «محمدفرید غفاریان»، سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی پس از ۴۰ سال مدیریت این رسانه در استان تودیع و تکریم و «سید محسن فرجادی» به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

در پایان مراسم، ضمن تقدیر از سرپرست سابق روزنامه اطلاعات و اعطای تقدیرنامه دکتر صالحی حکم سرپرستی محسن فرجادی توسط رئیس سازمان شهرستان های موسسه اطلاعات به وی اعطا شد.

۱۴٠۱/۱٠/۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید