اسلایدراقتصادی

ذرت‌های آلوده از شایعه تا واقعیت

چندی است که پیام‌های صوتی و تصویری و هشدارهایی درباره مرگ و یا مسمومیت چند نفر در اثر استفاده از محصولات تولیدی از ذرت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

به گزارش صدای مشهد، چندی است که پیام‌های صوتی و تصویری و هشدارهایی درباره مرگ و یا مسمومیت چند نفر در اثر استفاده از محصولات تولیدی از ذرت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. چندروز پیش نیز مصاحبه ای در صدا و سیمای ملی مبنی بر ضبط یک محموله ذرت آلوده و توزیع بخشی از محموله در کشور منتشر شد. در روزهای اخیر نیز در شهر مشهد و استان خراسان رضوی نیز محموله‌ای بزرگ از ذرت‌های آلوده کشف شده که نشان از جدی بودن این هشدارها دارد.

براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، با رد زنی‌های شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه در خراسان رضوی محموله ۳۳هزارتنی از ذرت‌های مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین و … در استان خراسان کشف و در چند سیلو توقیف شده است. این خبر حکایت از دپوی این محموله عظیم از ذرت مشکوک به انواع آلودگی در دو سیلو که در حوالی شهر بینالود در حالی نگهداری می‌شده دارد که بر اساس تحقیقات اطلاعات سپاه حدود ۶۵۰ تریلی این محموله مشکوک به آلودگی را از بنادر به مقصد سیلوهای مورد اشاره حمل کرده بودند و به هیچ وجه تایید تخلیه محموله های مذکور در محل تا زمان کشف آن از سوی نهادهای متولی در سامانه مربوطه ثبت نشده بود.

به نظر می رسد باید هشدار هارا در این خصوص جدی گرفت و حتی المقدور از مصرف محصولات تولیدی از ذرت نظیر پفک، ذرت بوداده، ماکارونی های تولیدی از آرد ذرت و سایرمحصولاتی که برپایه ذرت هستند تا اطلاع ثانوی خودداری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید