اقتصادی

تشکیل سه کارگروه در اداره ساماندهی، جهت هم افزایی با ادارت دولتی

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: سال 99 در اداره ساماندهی اخذ مجوز سه کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی، کارگروه پیگیری اقدامات و رفع موانع اجرایی و کارگروه ارزش آفرینی و توسعه ظرفیت های اشتغال به عنوان یک مورد از زیر ساخت های پیشبرد ماموریت های اداره کل پیگیری و محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، علی قناویزچی در خصوص عملکرد یک ساله اداره ساماندهی نظارت و کنترل فعالیت ها یکی از ادارات این اداره کل بیان کرد: این اداره با هدف ایجاد زیرساخت ها و فرایندهای لازم در راستای بهره برداری از فرصت ها و حل مسائل، شناسایی ظرفیت و فرصتها و مسائل فی مابین شهرداری و دستگاههای اجرایی ، تحلیل فرصت ها و مسائل فی ما بین و کنترل فرایندها، ارزیابی و اصلاح روند ایجاد شده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد افزود: در قالب این اهداف، پیگیری ایجاد دستورالعمل ها، تفاهم نامه ها، کارگروه ها، سامانه، سایت و …، شناسایی مسائل درونی و برون سازمانی، تدوین تفاهم نامه، شناسایی فرصت های درون و برون سازمانی، شناسایی موضوعات قابل بهره برداری، بایگانی تمامی منابع اطلاعاتی و تکمیل بانک های اطلاعاتی در دستور کار اداره ساماندهی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در قالب ایجاد زیرساخت ها و فرایندهای لازم در راستای بهره برداری از فرصت ها و حل مسائل، پیگیری ایجاد دستورالعمل ها، تفاهم نامه ها، کارگروه ها، سامانه، سایت و … ، ۲۹ مورد، تولید محتوای زیرساختی و پشتیبانی در راستای توسعه زیرساخت ها ۱۴۳ مورد و تدوین و بروز رسانی بانک تعاملات فیما بین شهرداری و دستگاه های اجرایی و سایر بانک های مورد نیاز ۹۰ سازمان بوده است.

قناویزچی اظهار داشت: در جهت شناسایی ظرفیت و فرصتها و مسائل فی مابین شهرداری و دستگاههای اجرایی، مسائل، فرصت ها و موضوعات شناسایی شده درون و برون سازمانی به ترتیب ۳۰۵، ۶۷ و ۱۹ مورد بوده است.
وی افزود: در قالب تحلیل فرصت ها و مسائل فی ما بین و کنترل فرایندها، ۸ سازمان مورد تحلیل قرار گرفته، ۵۳ پیشنهاد پروژه و اقدام قابل پیگیری ارائه شده است، سه کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی و ۱۰ کارگروه پیگیری و رفع موانع اجرایی برگزار شده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: همچنین در قالب کنترل فرایندها، ارزیابی و اصلاح روند، ارزیابی بر اساس شاخص های ادارات ۲۴۸ نفر ساعت، تحلیل خروجی ارزیابی های فردی و اداری و شناسایی نقاط قوت و ضعف جهت بهبود روندها ۶۰ نفر ساعت، ارزیابی، آسیب شناسی و اصلاح روندها ۲۲۰ نفر ساعت و تهیه و تدوین و بررسی گزارش ها ۲۸ مورد بوده است.

قناویزچی اظهار داشت: در این اداره بانک مسائل و فرصت های سازمان های داخلی و خارجی در قالب کتاب معین شهر از طریق مکاتیه با ۲۶ سازمان خارجی، بانک مصوبات حمایت از کسب وکار با ۷۹ عنوان مصوبه در زمینه حمایت از کسب وکار و بانک تعاملات شهرداری با دستگاه های اجرایی، طراحی و تدوین شده است.

وی جامعه ذینفعان طراحی کتاب معین شهر را دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم و جامعه محلی دانست و افزود: بانک مصوبات حمایت از کارآفرینی یکی دیگر از بانک های اطلاعاتی در کتاب معین است که با هدف معرفی ظرفیت های شهرداری جهت حمایت در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی، حمایت در زمینه اقساط و تسهیلات، حمایت در حوزه پشتیبانی و حمایت در زمینه آموزش و ترویج و حمایت در حوزه فضا و مکان طراحی شده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به تفاهم نامه های همکاری این اداره با دستگاههای اجرایی گفت: این تفاهم نامه ها در راستای توسعه همکاری ها، جلوگیری از موازی کاری ها و تسهیل در امور مشترک بین شهرداری و دستگاههای اجرایی و در قالب تفاهم نامه های معین اقتصادی و توسعه تعاملات در بستر مدیریت هماهنگ با همکاری اداره تخصصی تدوین و پیگیری شده است.

وی بیان کرد: در اداره ساماندهی ایجاد سه کارگروه تحلیل اطلاعات و توسعه اقدامات بین بخشی، کارگروه پیگیری اقدامات و رفع موانع اجرایی و کارگروه ارزش آفرینی و توسعه ظرفیت های اشتغال پیگیری شده است که کارگروه اول هم راستا با ماموریت های اداره ساماندهی نظارت و کنترل فعالیت ها و پیگیری مطالبات مالی از دستگاه های اجرایی، با هدف بهره گیری از خرد جمعی تشکیل شده و به تحلیل شبکه ای اطلاعات بین بخشی، ظرفیت ها و فرصت ها و مسائل و تدوین دستور کار اجرایی در راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای مدیریت شهری یا رفع معضلات می پردازد.

قناویزچی افزود: کارگروه دوم با هدف بهره گیری از تلاش جمعی در پیگیری فعالیت های بین بخشی و نتیجه گرا ایجاد گردیده است و کارگروه سوم در راستای هم اندیشی جهت هم‌افزایی در ساختار داخلی شهرداری با رویکرد حمایت از اشتغال وهمچنین بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها در توسعه اشتغال تشکیل گردیده است.

وی گفت: پیگیری ایجاد سایت اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی، پیگیری ایجاد سامانه یکپارچه سازی تعاملات و هماهنگی دستگاه های اجرایی و پیگیری ساماندهی ادارات دولتی و نهاد های عمومی و تعریف بسته های جهت مولد سازی از جمله اقدامات پیش روی اداره ساماندهی می باشد.

وی با بیان اینکه سامانه یکپارچه سازی تعاملات و هماهنگی دستگاه های اجرایی، هدف آن بارگذاری تمامی مراودات فی مابین و مستندات مربوطه است؛ افزود: در جهت ساماندهی ادارات دولتی و نهاد های عمومی، شناسایی املاک دارای ظرفیت، شناسایی ادارات دولتی ، نهاد های عمومی املاک بزرگ مقیاس ، سرمایه گزار بخش خصوصی، ایجاد بسترهای سرمایه گذاری، شناسایی ظرفیت های بالقوه املاک در اختیار حوزه های مرتبط درون و برون سازمانی و تنظیم تفاهم نامه های چند جانبه و پیگیری اقدامات و فعالیت های چند بخشی مورد پیگیری است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: از مهمترین ویژگی های سامانه یکپارچه سازی تعاملات با دستگاههای اجرایی تحت وب بودن و قابلیت دسترسی به سامانه توسط کاربران مربوطه از تمامی نقاط، اتصال به سامانه های اطلاعاتی موجود در شهرداری جهت هم راستاسازی اطلاعات، گزارش شرح وظایف سازمانی و اطلاعات مدیران و … می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید