اقتصادی

رستورانهای مشهد موظف به عرضه حلیم و شله با یک نرخ شدند

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: ماه رمضان امسال واحدهای صنفی زیرپوشش این اتحادیه موظف شدند حلیم و شله را با یک قیمت عرضه و از فروش این نوع غذا با چند نرخ خودداری کنند.

به گزارش صدای مشهد، حسن امیریان افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار مشهد، قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه یک ۱۸۵ هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه دو ۱۶۰ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه سه ۱۴۵ هزار ریال است.

وی اضافه کرد: همچنین براساس این مصوبه، قیمت هرکیلوگرم شله درجه یک ۲۱۰ هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم شله درجه دو ۱۸۵ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم شله درجه سه ۱۷۰ هزار ریال است.

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: شله یا حلیم درجه یک با گوشت گرم ران و دست گوساله ایرانی، درجه دو با گوشت وارداتی برزیلی و درجه سه با گوشت قلوه‌گاه گوساله ایرانی طبخ می‌شود و نرخهای مصوب آن براساس کیفیت گوشت تنظیم شده است.

امیریان افزود: واحدهای صنفی زیرپوشش این اتحادیه فقط می‌توانند یکی از انواع شله و حلیم درجه یک، درجه دو یا درجه سه را با قیمت مصوب عرضه کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی موظف هستند قیمتهای مصوب هر سه نوع شله و حلیم با جزئیات گوشت به کار رفته در آن و نرخ مصوب آن را در نرخ‌نامه درج کرده و آن را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: فعالیت رستورانها، آشپزخانه‌ها، کباب و حلیم‌پزان در ماه رمضان به صورت عرضه “بیرون بر” و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ساعات پایانی روز است و  زودتر از ساعت مورد نظر اجازه عرضه ندارند.

امیریان افزود: بر اساس تصمیم مسوولان کمیسیون تنظیم بازار فقط رستورانها، آشپزخانه‌ها، کباب و حلیم‌پزان مجاز به فروش شله و حلیم هستند و فروش این غذا توسط واحدهای صنفی دیگر تخلف است. 

تعطیلی ۲۰۰ رستوران مشهد بر اثر شیوع کرونا

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تعطیلی اجباری واحدهای صنفی زیر پوشش این اتحادیه، تاکنون ۲۰۰ واحد تعطیل و دو هزار کارگر بیکار شده‌اند.

امیریان افزود: باوجود درخواست این اتحادیه مبنی بر فروش شله و حلیم توسط واحدهای صنفی از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به جای ۱۵ و ۳۰ دقیقه، مسوولان با این موضوع موافقت نکردند و این مساله بیکاری کارگران بیشتری را درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با وجود افزایش دستمزد کارگران طی دو سال اخیر، نرخ شله و حلیمتغییری نداشت تا این که در رمضان امسال نرخ شله و حلیم نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۷ بین ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش یافت.

۴۰۰ واحد دارای پروانه کسب زیر نظر اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد فعالیت دارند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید