اجتماعیاسلایدر

سالگرد حمله رژیم ستم‌شاهی به بیمارستان امام رضا(ع)

مراسم سالگرد ۲۳ آذر و حمله رژیم ستم‌شاهی به بیماران بستری در بیمارستان امام رضا(ع) در محل این بیمارستان برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز حمله رژیم ستم‌شاهی به بیمارستان امام رضا(ع) در سال ۵۷، با حضور در این بیمارستان، گفت: این تاریخ بسیار مقطع مهمی است و ما را به یک نقطه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی در استان منتقل می‌کند.

به گزارش صدای مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم سالگرد ۲۳ آذر و حمله رژیم ستم‌شاهی به بیماران بستری در بیمارستان امام رضا(ع) که در محل این بیمارستان و با حضور جمعی از کادر درمان برگزار شد، اظهار کرد: این تاریخ بسیار مقطع مهمی است و ما را به یک نقطه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی در استان منتقل می‌کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این تاریخ شاهد مجاهدت‌‌‌‌‌های پرسنل حوزه علوم پزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) و هجوم گسترده عوامل رژیم ستم‌شاهی به بیمارستان و در ادامه هم تحصنی که در این بیمارستان شکل گرفت، بودیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با بیان اینکه در ارتباط با نهضت انقلاب اسلامی مدیون هستیم، افزود: جای روایتگری انقلاب خالی است و در این زمینه احساس نیاز می‌شود.

نظری با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دستاورد‌‌‌‌های مهم انقلاب اسلامی، بیان کرد: امیدواریم با ذکر خاطرات و صحنه‌‌‌‌‌های بسیار تاثیرگذار و بی‌بدیلی که در آن دوران آفریده شد، بتوانیم بخشی از وظایفمان یعنی انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهید و شهادت را انجام بدهیم.

گفتنی است؛ در این جلسه تعدادی از پزشکان حاضر در جریانات انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی به بیان خاطرات خود از آن ایام پرداختند.

امروز ۲۳ آذرماه، چهل و سومین سالروز حمله تعدادی از چماقداران طرفدار رژیم ستم‌شاهی به بیمارستان شاهرضا مشهد در سال ۵۷ است. در این واقعه تعدادی از ارازل و اوباش مشهد برای ایجاد رعب و وحشت بین بیماران، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان، ضمن سر دادن شعار جاوید شاه، با در دست داشتن چوب و گاز اشک‌آور و مسلسل به بیمارستان حمله کردند و همین باعث شد کارکنان بیمارستان به حیاط بیایند و شعار مرگ بر شاه سر دهند.

چماقداران با حمایت نیرو‌‌‌‌های ساواک، به داخل بیمارستان یورش بردند و با حمله به بخش اطفال، ضمن شکستن وسایل بیمارستان، کودکان بستری‌شده را مجروح کردند. این واقعه که در رسانه‌‌‌‌‌های خارجی و جامعه بین‌الملل بازتاب گسترده‌ای داشت، باعث شد تا محوطه بیمارستان امام رضا(ع) به محلی برای تجمع مردم انقلابی تبدیل شود و همه‌ روزه مراسم‌ سخنرانی‌ در این محل برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید