شهری

کاهش سرفاصله زمانی قطارها به ۴و نیم دقیقه و افزایش ۱۰ درصدی مسافر بعد از سهمیه بندی بنزین

همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بزنین، ظرفیت ناوگان قطار شهری را با افزودن واگن های رزرو و تعمیر شده، به حداکثر رسانده و با کاهش سر فاصله زمانی از 5 به 4 و نیم دقیقه، توانسته ایم تا کنون 10 درصد افزایش حجم مسافر را در پی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد از کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین خبر داد که منجر به افزایش ۱۰ درصدی مسافر خطوط قطار شهری مشهد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم در حاشیه پاسخگویی مستقیم به سئوالات، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، اظهار داشت: امروز یکی از بیشترین درخواست های شهروندان، تقاضای افزایش ناوگان قطار شهری به خصوص در خط یک بود زیرا با اجرای سهمیه بندی بنزین، شاهد استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی به خصوص قطار شهری هستیم.

وی ادامه داد: ما نیز همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بزنین، ظرفیت ناوگان قطار شهری را با افزودن واگن های رزرو و تعمیر شده، به حداکثر رسانده و با کاهش سر فاصله زمانی از ۵ به ۴ و نیم دقیقه، توانسته ایم تا کنون ۱۰ درصد افزایش حجم مسافر را در پی داشته باشیم.

مبین مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ واگن خریداری شده در سال ۸۹، در حال خدمت رسانی به مردم در خط یک قطار شهری هستند، اضافه کرد: طراحی این خط برای ۱۲۰ واگن است که باید برای تکمیل ظرفیت خدمت رسانی، باقیمانده واگن ها نیز تامین شود، در همین راستا، شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه خرید ۶۰ واگن مورد نیاز را صادر کرد و شهرداری در حال دریافت مجوز برای خرید این واگن ها می باشد که البته از زمان انعقاد قرارداد تا زمان ساخت و تحویل واگن ها، حداقل یک سال زمان لازم است.

وی اظهار داشت: ازدحام در واگن ها، ازدحام در بخش بانوان، افزایش ساعت کاری یا کاهش سرفاصله زمانی اعزام قطار، همگی نیازمند خرید و اضافه شدن واگن های جدید به ناوگان خط یک قطار شهری مشهد است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد یادآور شد: شهروندان در تماس با ۱۳۷، موضوعات و پیشنهاداتی را که گاها از چشم مدیران شهری مغفول می ماند، بدون هزینه ارائه می دهند که اجرای آن ثمرات بسیاری برای مجموعه در پی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید