اجتماعی

اولیای دانش‌آموزان باید در فرآیند آموزش مشارکت داده شوند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان باید زمینه مشارکت فعال اولیا را در فرآیند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول فراهم کنند.

مرضیه مسگرزاده روز چهارشنبه در آیین پایانی مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: هدف این جشنواره بهبود طراحی‌های آموزشی و اجرای واقعی آن در موقعیت کلاس درس است.

وی با بیان اینکه جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به معنای خلاقیتی است که به مرحله عمل رسیده، گفت: اراده معلمان در مسیر تحول و اثربخشی فرآیند آموزش با رشد قدرت تعامل اثربخش با دانش آموزان، ایجاد پویایی و نشاط در کلاس درس می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت ایفا کند.

وی تاکیدکرد: درک ویژگی‌های روان شناختی دانش آموزان دوره اول متوسطه از حساسیت خاصی برخوردار است و معلمان باید ضمن مخاطب شناسی مطلوب، زمینه مشارکت فعال اولیای دانش آموزان را در فرآیند آموزش و یادگیری فراهم نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، برگزاری مطلوب و با کیفیت مرحله کشوری این جشنواره را با وجود شرایط کرونایی موجود به میزبانی استان خراسان رضوی شایان قدردانی دانست و ادامه داد: جشنواره نوآوری در فرآیند یادگیری و آموزش سابقه برگزاری چندین ساله دارد و خوشبختانه هرسال نسبت به سال قبل از یک بلوغ و رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

مسگرزاده گفت: این جشنواره در حقیقت ریل‌گذاری برای حرکت قطار کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری است، لذا باید نتایج و اثربخشی آن در کلاس درس و در بستر واقعی آموزش و یادگیری نمایان شود.

وی اظهار کرد: امید است ششمین دوره برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد تمرکز بر اثربخشی و کارآمدی روشهای تدریس معلمان در فضای واقعی کلاس، گام بلندی در مسیر تحول بردارد.

مرحله کشوری پنجمین “جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری” از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه با حضور ۶۹ تیم برگزیده از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید