اجتماعیشهریفرهنگی

فضاسازی شهری و جانمایی المان ها در نوروز ۱۴۰۱ قابل تقدیر است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت: فضاسازی شهری در نوروز ۱۴۰۱ در راستای استقبال از بهار مناسب بود و شایسته است این فضاسازی‌ها در زمینه‌ی مناسبت‌های مذهبی نیز تقویت شود.

به گزارش صدای مشهد:  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در نگاه کلی و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسئله تبیین و نشان دادن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به این ملت و حتی جهان از اولویت های کاری ما سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید است.

وی ادامه داد: امید آفرینی و همچنین تبیین کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم به وسیله روش‌ها و قالب‌های مختلف از جمله‌ی اقدامات موثری است که می‌توانیم انجام دهیم و این وظیفه‌ی سازمان تبلیغات است که طبق رویکرد های اصلی سازمان و به گفته‌ی ۱۰ ساله‌ی رهبری که مسئله اول کشور بحث جمعیت است، در این زمینه تبیین و فرهنگ سازی کند.

وی با عنوان اینکه نگاه ما در این امور نگاه تصدی گری نیست بیان کرد: بنا داریم در راستای این اهداف بزرگ و اولویت هایی که مطرح شد با هدایت مجموعه های مردمی، نخبگان، مبلغین، قاریان و مدیران موسسات فرهنگی این مهم راهبریِ فکری کنیم.

وی در خصوص نگاه فرهنگی به المان های نوروز گفت: وجود این المان ها تاثیرگذار است و چون مشهد یک شهر مذهبی است می‌بایست درکنار اکران المان های نوروزی اکران‌های شهری مناسبتی و مذهبی مثل نمیه شعبان هم بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان این که شهرداری در فضاسازی شهری در استقبال از بهار ۱۴۰۱ عملکرد خوبی داشته است گفت: توصیه ما این است که در مناسبت های مذهبی نیز به همین نسبت فضاسازی ها قوی و پر رنگ انجام شود.

فلاح با انتقاد از هزینه کرد و تبلیغات تلویزیونی برای برنامه‌ها و فضاسازی‌های شهری شهرداری گفت: نیروهای رایگان و مشتاق برای اذین بندی شهر در ماه شعبان به جهت فضاسازی شهری پای کار آمدند که قطعا با همکاری مجموعه مدیریت شهری اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

وی در خصوص فضاسازی شهری در مناسبت های مذهبی و برنامه های مختلفی که می‌شود در گستره‌ی شهری می‌توان انجام داد گفت: تا زمانی که این مسائل دیده و گفته نشود کسی به اهمیت آن پی نخواهد برد.

فلاح در خصوص مجموعه‌ اقدامات شهرداری در فضای سازی و زیبا شهری در راستای افزایش نشاط مردم گفت: در جهت شادی و نشاط مردمی و بحث فضای سازی شهر برنامه های مختلفی وجود دارد که می‌شود در گستره شهری انجام داد؛ با جاگذاری المان ها و مبلمان شهری که بسیار خوب و مناسب است، می‌توان به زیبایی شهر کمک کرد، اما چون المان یک شی ثابت است و کارکرد و پویایی ندارند، می‌توان به جای المان های ثابت یا در کنار آن‌ها از کارها و اقدامات پویا تر و متفاوت تری نیز استفاده کرد.

وی در خصوص تاثیر زیباسازی‌ها و المان‌های شهری بر نشاط جامعه تصریح کرد: برای سنجش و ارزیابی اثر فضاسازی های شهری در راستای نشاط مردم مانند المان ها بایستی از نظر صاحب نظران و کارشناسان، اساتید دانشگاه و خبرگان اجتماعی هم استعلام شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت های جوانان و مردم در ستاد استقبال از زائر گفت: جوان‌های زیادی برای نقش آفرینی در جهت خدمت رسانی به زائر داشتیم که می توانستند در این اعیاد طیف وسیع تری از مردم را به میدان بیاورند و از طرفی به این طریق نشاط آن ها نیز بالا برود که می بایست ساماندهی شوند، چه خوب است که در سنوات آتی به همت شهرداری بحث ساماندهی این نیروها را در جهت ارائه بهتر خدمت به زائرین داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در راستای تحقق شعار سال در زمینه کاری خود گفت: قبل از این شعار سال مطرح شود، دیداری با پارک علم و فناوری خراسان صورت گرفت که در همین راستا با آقای دکتر قنبری رئیس سابق پارک طی جلسه‌ای شش ساعته و مفصل از این پارک در جهت حوزه ارتباط فرهنگ و مذهب با ترویج علم و فناوری تفاهمنامه هایی را امضا کردیم.

وی گفت: یکی از این تفاهم نامه ها بازدید مجموعه های فرهنگی مذهبی در قالب تور از این ظرفیت بود.

او با تاکید بر این که باید در مناسبت‌ها و جشن‌ها به جای سخنران از دانشمندان و مدیران شرکت ها استفاده شود افزود: در جهت ترویج علم آموزی و توجه ویژه به مسئله دانش افزایی برای نسل جوان، در مراسم و منبرها باید به جای استفاده از سخنران مذهبی، اندیشمندان و صاحب نظرات و شخصیت هایی را که به لحاظ بیان، دانش و همچنین محتوا توانمند هستند دعوت شوند.

وی افزود: وظیفه سازمان تبلیغات در حوزه فرهنگ و مذهب است و در بحث اشتغال و تولید آفرینی؛ ما می‌توانیم در بخش فرهنگ سازی آن نقش آفرینی کنیم که این مهم در دستور کار ماست و این قضیه امسال به طور جد پیگیری خواهد شد.

فلاح با بیان این که در شهر هیچ مجموعه و اداره ای وجود ندارد که به اندازه ی سازمان تبلیغات وسیع باشد و چنین دامنه ی ارتباطی گسترده ای را دارا باشد گفت: ما ۲ هزار هیئت و ۳۰۰ کانون فرهنگی را ثبت داریم که دارای مجوز هستند و هر هیئت بطور میانگین ۲۰۰نفر جمعیت دارد و این جمعیت عظیم یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

او با بیان این که ما در زمینه فرهنگ‌سازی می‌توانیم موج آفرین باشیم گفت: اگر مجموعه مدیریت شهری با ما تعامل داشته باشد به واسطه وجود این شبکه ی گسترده و بزرگ اعم از روحانیون، مداحان، خطبا، امامان جماعت مساجد و مدارس که زیر نظر این اداره است و ضمن توجه به ظرفیت های سازمان توانایی تاثیرگذاری فکری در بخش بزرگی از جامعه را خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از شهرداری در فضاسازی شهری گفت: در فضا سازی شهری نگاه من کاملا مثبت است و مجموعه ی این اقدامات از طراحی گرفته تا اجرا بسیا زیبا و مناسب و قابل تقدیر بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید