اسلایدرسیاسی

برای جلب اعتماد مردم باید به نسخه‌ سال‌های ۵۷ تا ۶۰ برگردیم

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: لازمه حضور قشر خاکستری در صحنه مشارکت‌های ملی این است که مسوولان صادقانه فاصله بین شعارها و عملکردهایشان را کم کنند.

جواد رضویان راد با تاکید بر اینکه تنها راه ایجاد نشاط در جامعه و رویکردی که می‌تواند کارساز باشد، کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان است، اظهار کرد: برای جلب اعتماد مردم باید به نسخه‌ای که در سال ۵۷ تا ۶۰ اتفاق افتاده بود، برگردیم. ساده‌زیستی مسئولان، جلب اعتماد مردم را به دنبال دارد. به معنای واقعی کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان می‌تواند این اتفاق را رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، فاصله بی‌حد و اندازه مسئولان با مردم است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز دائما به این موضوع تاکید دارند. نوع روندی که دولت، مجلس و قوه قضاییه در وزارت‌خانه‌ها و مراکز اجرایی خود انتخاب کردند، متفاوت است. در ساختمان‌هایی که مسئولان کار می‌کنند، آسانسور، تونل و رفت‌وآمدهای آنها VIP است، با فاصله از مردم زندگی می‌کنند و این وضعیت الگوی اسلامی و انقلابی بودن را از بین می‌‎برد.

رضویان راد افزود: اگر شهید سلیمانی محبوب دل‌ها شده و نمونه‌ای است که مردم برای وی تشییع میلیونی برگزار کردند، به این دلیل است که فاصله بین خود با مردم را با همه آن محدودیت‌هایی که به لحاظ امنیتی داشت، به حداقل رساند، یعنی زمانی که مردم می‌خواستند به ایشان دسترسی پیدا کنند در کنار آنها بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر ما بتوانیم آن ایده و روش را به معنای واقعی و جدی اعمال کنیم و نه اینکه فقط شعارش را بدهیم، یقینا مردم ذره‌ای نسبت به نظام و شعارهای انقلاب یاس و ناامیدی پیدا نخواهند کرد، اما وقتی باید برای دیدن مسئولی مدت‌ها در نوبت بود و بعد از گذشتن از فیلترهای متفاوت به وی دسترسی پیدا کرد، تمام ادعاها، شعار، ریا و غیر صادقانه عمل کردن می‌شود، مسئولان باید به این موضوع توجه کنند و مردم نیز باید آن را در راس مطالبات خود مورد تاکید قرار دهند، یعنی در انتخابات‌ها و فرصت‌ها این پیام را در خصوص فاصله بین مردم و مسئولان مطرح کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: وقتی بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد شود، بازار شایعات داغ شده و زندگی آنها متفاوت می‌شود. اگر امروز بسیاری از مسئولان را در خیابان تنها رها کنید، راه خانه خود را بلد نیستند، زیرا ۳۰ سال است که با محافظ رفت‌وآمد می‌کنند. امثال زندگی شهید سلیمانی این را ثابت کرده که اگر با مردم باشند، محبوب دل‌ها هستند و می‌توانند صدای مستضعفین و مردم را بشنوند و به این صدا عمل کنند.

عضو هیات رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر شفافیت تبدیل به نفاق نشود، خوب است، تصریح کرد: ترس از شفافیت به شعارهای ما بر می‌گردد. یکی از شعارهای شهید بهشتی این بود که خانه ما را ببینید و بر این موضوع نیز اصرار می‌کردند. شفافیت هزینه دارد، مسئولان باید این هزینه را بپردازند و به جای توهین و تحقیر دنبال تحقق شفافیت به معنای واقعی باشند. به این دلیل شفافیت اتفاق نمی‌افتد که بین گفته‌ها با عملکرد آنها فاصله وجود دارد.

وی درخصوص میزان مشارکت قشر خاکستری در انتخابات گفت: آمار افرادی که وارد صحنه‌های مشارکت می‌شوند، از ابتدا تاکنون در سه، چهار دوره اخیر بین ۴۹ تا ۵۷ درصد بوده و آنها افرادی هستند که در انتخابات یا جریانات مختلف مشارکت می‌کنند و اعتمادشان آسیب ندیده است. این افراد به هر قیمتی باز هم پای کار نظام و انقلاب هستند و ورود پیدا می‌کنند. عده‌ای که آسیب دیدند، خاکستری نیستند.

رضویان راد خاطرنشان کرد: افراد خاکستری به معنای اینکه آنها را تشویق و ترغیب به حضور کنیم، نداریم، زیرا در دوره‌های مخلتف ثابت کردند در هر شرایطی پای کار نمی‌آیند، نه رسانه می‌‎خوانند، نه رادیو گوش کرده و نه تلویزیون نگاه می‌کنند. این افراد به هر دلیل نسبت به این مسائل بی تفاوت هستند، اما همین افراد وقتی آقای سلیمانی به عنوان چهره ملی معرفی می‌شوند و اطلاعات خوبی منتقل می‌شود، وارد صحنه می‌شوند. لازمه آوردن این افراد در صحنه مشارکت‌های ملی این است که صادقانه فاصله بین شعارها و عملکردها را کم کنید./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید